Performancing Metrics

صدری: قدرت رقابت با کالای وارداتی اروپایی و آمریکایی را نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 102128
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1394 - 13:09
رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران گفت: با برداشته شدن تحریم ها شاهد انزوای بیشتر تولید داخلی خواهیم شد؛ زیرا تولید کننده داخلی توان رقابت با کالاه...
رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران گفت: با برداشته شدن تحریم ها شاهد انزوای بیشتر تولید داخلی خواهیم شد؛ زیرا تولید کننده داخلی توان رقابت با کالاهای باکیفیت وارداتی اروپایی و آمریکایی را ندارد.
سید علی صدری رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران در دیدار نورزی اعضاء، با محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اعلام کرد: چشم اندازهای روشنی از لغو تحریم ها ترسیم می شود؛ اما از اینکه برای فرصت پسا تحریم چه برنامه اجرایی وجود دارد، صحبت و سخنی دیده و شنیده نمی شود. وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر فضای کسب و کار و تجارت ایران، نمی توان انتظار داشت تا بخش خصوصی و تولید کننده در این فضا رشد داشته و نرخ تولید سرانه کشورمان افزایش پیدا کند. صدری با مد نظر قرار دادن مقررات و بورکراسی های موجود در قوانین کسب و کار ایران افزود: نمی توان از تولید کننده داخلی انتظار داشت تا کالایی با کیفیت را با نرخ تورم 2 رقمی تولید کند و آن را قابل رقابت با کالای اروپایی تولید شده با نرخ تورم تک رقمی دانست. وی تاکید کرد: از سویی دیگر هم نمی توان انتظار داشت تا مصرف کننده نیز کالایی باکیفیت و ارزان قیمت وارداتی اروپایی و امریکایی را مصرف نکند و کالای تولید داخلی بی کیفیت و گران قیمت را خریداری کند. رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به تاثیرات موقت توافقات مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: این روزها رفتارها شعار گونه شده و روزهای خوش اقتصادی را پیش بینی می کند؛ اما واقعیت آن است که وضعیت و میزان رفاه معیشتی کاهش یافته و برای بهره مندی از فضای به وجود آمده هیچ برنامه ای تدوین نشده است. صدری یادآور شد: اقتصاد ایران همچنان با برنامه های دولت دهم اجرایی می شود و بخش خصوصی درگیر همان قوانین است. وی با اشاره به الزام تغییر قوانین تجارت در ایران اعلام کرد: تغییر و شناسایی قوانین مخرب و ناکارآمد از وظایف دولت و مجلس است. این قوا می توانند با همفکری صاحبان ثروت و صنایع از بخش خصوصی، کسب و کار را تسهیل ، سودآور و رقابتی کنند تا تولید کننده داخلی بتواند محصولی را به مردم ارائه کند که قابل رقابت با کالاهای با کیفیت و ارزان قیمت وارداتی باشد. رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران، میزان مالیات، عوارض و... را از دلالیل افزایش قیمت تمام شده محصول دانست و گفت: کاهش و رفع این موانع، نیاز به همدلی دولت و مجلس با بخش خصوصی دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید