Performancing Metrics

نماینده زابل : حق‌آبه تالاب هامون به طور جدی پیگیری شود | اتاق خبر
کد خبر: 102653
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1394 - 12:40
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی نسبت به میزان آلایندگی‌ها در استان سیستان و همچنین پیگیری مسئله حق‌آبه تالاب هامون تذکر داد....
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی نسبت به میزان آلایندگی‌ها در استان سیستان و همچنین پیگیری مسئله حق‌آبه تالاب هامون تذکر داد.
اتاق نیوز - سید باقر حسینی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش، گفت: تذکر اول به رئیس جمهور به دلیل عدم اعمال حق ریزگردها برای کارمندان استان سیستان به ویژه معلمان است. وی ادامه داد: با توجه به طوفان‌های سهمگین شن و ماسه که در برخی ایام میزان آلایندگی‌ها به بیش از 37 برابر حد استاندارد می‌رسد و متاسفانه بیماری‌های زیادی را برای مردم به همراه داشته است، از این‌رو از رئیس جمهور مصرانه و مجدانه می‌خواهم در سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران مسئله حق‌آبه تالاب هامون به طور جدی مطرح و پیگیری شود. نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس تاکید کرد: تسریع در تشکیل منطقه آزاد تجاری سیستان باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا این موضوع تنها امید اقشار مختلف مردم برای برون‌رفت از شرایط بد معیشتی این منطقه است و این موضوع می‌تواند عامل مهمی برای ماندگاری مردم و جلوگیری از مهاجرت و تامین امنیت کشور باشد. حسینی در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: عدم اجرای طرح تسهیل شن‌های روان مصوبه سفر دولت به استان سیستان مشکلات بسیاری را برای مردم این منطقه به ویژه با آغاز بادهای 120 روز ایجاد کرده است. وی همچنین در تذکری به رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: پخش گزارشات خلاف واقع در مورد تالاب هامون و گزارش‌های مربوط به سال‌های قبل متاسفانه صحت نداشته و این موضوع نباید صورت می‌گیرد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: به وزیر کشور به دلیل عدم ارائه دستورات لازم برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی و پیگیری این موضوع تذکر می‌دهم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید