Performancing Metrics

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران انتقاد کرد: فرار سرمایه‌گذاران به دلیل بروکراسی‌های پیچیده | اتاق خبر
کد خبر: 102690
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1394 - 14:20
اتاق نیوز - عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: بروکراسی پیچیده اداری سرمایه گذاران، تولید کنندگان و صنعتگران بومی را از استان تبریز که تامین کننده نیمی از محصولات چ...
اتاق نیوز - عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: بروکراسی پیچیده اداری سرمایه گذاران، تولید کنندگان و صنعتگران بومی را از استان تبریز که تامین کننده نیمی از محصولات چرمی مورد نیاز کشور است فراری می دهد.
محمد علی صدیقی با بیان اینکه دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین آلات، یراق آلات و کلیه لوازم کیف و کفش در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: اولین دوره این نمایشگاه سال گذشته با حضور 15 برند معتبر داخلی و خارجی برگزار شد که امسال با حضور شرکت هایی از دو کشور چین و ترکیه و همچنین برندهای معتبر داخلی برگزار خواهد شد . وی افزود: این نمایشگاه از دوم تا چهارم اردیبهشت سال جاری در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود. صدیقی با بیان اینکه تغییرات اقتصادی نیز امری اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: در صورت حصول توافق اصلی ایران با گروه 1+5 بسیاری از مشکلات فعلی صنعتی و تولیدی واحدهای صنفی رفع و جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک عضو سازمان wto (سازمان تجارت جهانی ) می شود. عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشور تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما عضو ناظر این سازمان جهانی است و پس از عضویت دائم، بسیاری از مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن رفع می شود. صدیقی همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه اتحادیه اروپا و برخی کشورها در سال های اخیر افزود: در صورت رفع تمامی تحریم ها شاهد هجوم تعداد زیادی از سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و بخصوص کشورهای همسایه در ایران خواهیم بود. نایب رییس اتاق اصناف تبریز در ادامه خودکفایی کامل یک کشور بدوت تعامل سازنده با کشورهای دیگر را یک تفکر سنتی قلمداد کرد و گفت: حضور برندهای معتبر بین المللی در حوزه های تولیدی و صنعتی یک کشور زمینه شکوفایی و توسعه اقتصادی را تسهیل و میسرتر می کند. صدیقی ایجاد بسترسازی های لازم برای رقابت در عرصه تولیدی و صنعتی را یکی از مهم ترین عوامل شکوفایی اقتصادی کشور اظهار کرد: با به روز کردن تکنولوژی های موجود در کشور به راحتی می توانیم در بازارهای جهانی حضور پیدا کرده و سهم صادراتی خود را افزایش دهیم.

حضور 90 برند معتبر داخلی و خارجی در دومین نمایشگاه لوازم کیف و کفش تبریز

وی از حضور 90 برند معتبر داخلی و حضور دو شرکت چینی و ترکیه ای در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: در 654 غرفه از سالن استاد شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز، ماشین آلات، یراق آلات و کلیه لوازم کیف و کفش در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود بروکراسی پیچیده اداری و تنگ نظری برخی را مهم ترین مشکل موجود در حوزه تولید و صنعت عنوان کرد و گفت: در برخی کشورها همچون دوبی، استقبال بسیار خوبی از سرمایه گذار و سرمایه گذاری وجود دارد؛ بطوریکه در منطقه ای به نام جبل‌علی، تسهیلاتی همچون زمین رایگان و معافیت 10 ساله مالیاتی برای سرمایه گذاران اعطاء می کنند. صدیقی با اشاره به مشکلات دیگر واحدهای صنفی تولید و صنعت در استان ادامه داد: همه این عوامل دست به هم می دهند و باعث می شوند که نخبگان حوزه تولید و صنعت استان در کلانشهرهای دیگری همچون تهران سرمایه گذاری کنند و حتی اقلام تولیدی خود را به واسطه تهران به تبریز و سایر استان ها ارسال کنند. عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در بخش پایانی سخنان خود با تاکید مجدد بر لزوم افزایش تعامل با تمامی کشورهای جهان تصریح کرد: تولید و تجارت دو بال رشد و توسعه اقتصاد شور هستند زیرا همانطوری که تولید، سرمایه ایجاد می کند، تجارت هم باعث گردش سرمایه در حوزه بین المللی می شود. صدیقی همچنین در مورد کفش و چرم تبریز نیز گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد نیاز داخلی کشور در حوزه کیف، چرم و محصولاتی از این دست، توسط آذربایجان شرقی به ویژه تبریز تامین می شود و در حال حاضر بیش از 30 درصد فعالان حوزه چرم و کفش در ایران را تبریزی ها تشکیل می دهند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید