Performancing Metrics

اظهارات موافقان و مخالفان استفساریه قانون پولی و بانکی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 104845
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1394 - 10:42
لاهوتی و قاسم جعفری به عنوان مخالف و علیپور نماینده ماکو و سودانی در موافقت با استفساریه قانون پولی و بانکی کشور مبنی بر نظارت بانک مرکزی در موسسات اعتباری غیر بانکی ...
لاهوتی و قاسم جعفری به عنوان مخالف و علیپور نماینده ماکو و سودانی در موافقت با استفساریه قانون پولی و بانکی کشور مبنی بر نظارت بانک مرکزی در موسسات اعتباری غیر بانکی به ایراد سخن پرداختند.
اتاق نیوز - مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جریان رسیدگی به استفساریه قانون پولی و بانکی کشور در مخالفت با آن اظهار کرد: صندوق‌های غیر دولتی که وجود دارد حدود دو و نیم میلیون نفر از تولید کنندگان بخش خصوصی را تحت پوشش خود دارند و تسهیلات قرض‌الحسنه با 4 درصد پرداخت می‌کنند. وی افزود: ما، در قانون بودجه، قانون برنامه پنجم و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی همه شرایط را فراهم کردیم. اکنون اگر این قانون را تسری دهیم این صندوق‌ها که در زمینه توسعه‌ای فعالیت دارند نمی‌توانند به وظیفه‌ی خودشان عمل کنند لذا ما باید آنها را مستثنی کنیم. محمد علیپور نماینده مردم ماکو نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: عمده قوانین در مورد تاسیس بانک و نحوه‌ی اداره ی آن مربوط به قبل از انقلاب و سال 51 می‌باشد بعد از آن نیز قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 62 تصویب شده و در سال 83 نیز قانون بازار غیر متشکل پولی به تصویب رسیده است و آیین نامه آن نیز در سال 86 تدوین شده است لذا ما به لحاظ قانون چیزی کم نداریم. وی افزود: آنچه که اکنون مورد توجه قرار دارد فعالیت موسسات و نهادهایی است که عملیات بانکی انجام می‌دهند و از سال 83 به این سمت این موسسات شروع به فعالیت کردند لذا با نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم فعالیت آنها مشکلاتی را به وجود آورده است و نیاز است که بانک مرکزی بر آنها نیز نظارت داشته باشد. قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد نیز در مخالفت با این طرح اظهار کرد: موسساتی که به عنوان قرض‌الحسنه ایجاد شده‌اند تقریبا توانسته‌اند اقدامات خوبی را انجام دهند. لذا احساس می‌کنیم بعد از مدت‌ها نیاز است که قانون‌گذاری در مورد آنها صورت گیرد و ما در عرصه‌ی مالی شفافیت داشته باشیم اما تشخیص آن بر عهده بانک مرکزی گذاشته شده است. ناصر سودانی نماینده اهواز نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: اصل موضوع نظارت است. ما گاهی اوقات در این زمینه سیاست یک بام و دو هوا را داریم. لذا بانک مرکزی تنها به بانک‌های خصوصی نظارت می‌کند و نیاز است که نظارت بر موسسات نیز اعمال شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید