Performancing Metrics

عضو اتاق مشهد:همایش های بخش خصوصی توسط تشکل ها برگزار شود | اتاق خبر
کد خبر: 108890
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1394 - 16:35
محمد حسین روشنک عضو اتاق مشهد در گفتگو با اتاق نیوز در این باره گفت:شاید بتوان گفت تنها حسن برگزاری این همایش ها ایجاد شغل های جدید است و عملا تاثیری در بهبود شرایط اق
محمد حسین روشنک عضو اتاق مشهد در گفتگو با اتاق نیوز در این باره گفت:شاید بتوان گفت تنها حسن برگزاری این همایش ها ایجاد شغل های جدید است و عملا تاثیری در بهبود شرایط اقتصادی کشور ندارند.
اتاق نیوز- برگزاري همايش هاي متعدد‎ ‎با موضوعات مختلف و از سوي دستگاه هاي گوناگون، اين روزها به خاطر حجم برگزاري آنها‎ ‎به موضوعي عادي تبديل شده است‏‎. پرسش اينجاست که چه بخشي از همايش‎ ‎ها و سمينارهاي متعدد و اغلب پرهزينه اي که برگزار مي شوند، ضروري هستند و آیا برگزاری همایش های پرهزینه توسط بخش خصوصی در پیشبرد اهداف اقتصادی تاثیرگذار بوده است؟پایگاه خبری اتاق نیوز در نظر سنجی این هفته خود به این موضوع پرداخته است. محمد حسین روشنک عضو اتاق مشهد در گفتگو با اتاق نیوز در این باره گفت:شاید بتوان گفت تنها حسن برگزاری این همایش ها ایجاد شغل های جدید است و عملا تاثیری در بهبود شرایط اقتصادی کشور ندارند. روشنک افزود:این همایش ها بر حسب ضرورت و نفع شرکت های خصوصی انجام می شود و نه بر حسب نیاز جامعه،بنابراین کمکی به رشد و توسعه اقتصاد کشور نمی کند. اگر نیازی به برگزاری همایش در زمینه های اقتصادی باشد باید توسط سازمان های دولتی انجام شود و دلیلی ندارد که بخش خصوصی اقدام به برگزاری همایش های پر هزینه کند.اگر هم قرار است همایشی برگزارشود باید با انجام کار کارشناسی و اطمینان از این که خروجی خوبی برای این بخش خواهد داشت؛توسط تشکل ها برگزار شود. وی همچنین گفت:متاسفانه اکنون هدف از برگزاری همایش تبدیل به حاشیه شده و بیشتر از این که خود همایش ،هدف و خروجی آن مدنظر قرار گیرد ؛پر زرق و برق بودن آن مورد توجه برگزار کنندگان قرار دارد و به همین دلیل است که روزانه همایش های مختلفی در سطح کشور توسط دولت و بخش خصوصی برگزار می شود بدون این که نتیجه خاصی داشته باشد. این عضو اتاق مشهد تصریح کرد: البته همایش های آموزشی از این قاعده مستثنی است و اتاق ها و سایر بخش های خصوصی هم می توانند وارد این مقوله شوند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید