Performancing Metrics

ریابکوف خبر داد: پیشرفت در موضوع لغو تحریم‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 113393
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1394 - 12:15
اتاق نیوز - معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ ایران و روسیه در آستانه دستیابی به توافقی برای انتقال موادهسته‌ای مازاد از تهران به روسیه هستند....
اتاق نیوز - معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ ایران و روسیه در آستانه دستیابی به توافقی برای انتقال موادهسته‌ای مازاد از تهران به روسیه هستند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که محدودیت‌های تسیلحاتی ایران هنوز یکی از موضوعات مورد بحث میان اعضاء 1+5 است و مسکو آماده است تا رایزنی‌ها برای چگونگی برداشتن این محدودیت‌ها علیه ایران را با دیگر اعضاء 1+5 برگزار کند. معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما انتظار این را داشتیم که تمام مسائل مربوط به محدودیت‌ تسلیحاتی ایران به راحتی قابل حل نیست. با این حال هنوز برای گفت‌وگو در این زمینه فرصت داریم و این کاری است که انجام خواهیم داد. ریابکوف یاد آور شد : اختلافات بر سر این موضوع زیاد است و تاکنون پیشرفت سازنده‌ای نداشته است. وی همچنین گفت: تهران و مسکو هم اکنون به توافقی بر سر پارامترهای انتقال احتمالی مواد هسته‌ای مازاد ایران به روسیه نزدیک شده‌اند. به گزارش اسپوتنیک ریابکوف پیش از این در ماه مه اعلام کرد روسیه آماده است تا راههای مختلف برای انتقال پسماندهای هسته‌ای ایران را به روسیه مورد بررسی قرار دهد. معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در خصوص مساله‌ لغو تحریم‌های ایران حاصل شده است گفت: در واقع تغییراتی بر سر یک سری مسائل به ویژه موضوع قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل که قرار است در آینده صادر شود حاصل شده است. وی تاکید کرد:‌ این موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد. ریابکوف ادامه داد: سرعت لغو تحریم‌ها باید از سوی طرف ایرانی مورد قبول باشد اگر چه من فکر می‌کنم بهتر است آنها خود درباره‌ آن صحبت کنند. این دیپلمات روس همچنین گفت که اختلافات در خصوص یکسری مسائل هنوز به قوت خود باقی است اگر چه تلاش‌ها برای حل این موضوعات در کوتاهترین زمان ممکن ادامه دارد. ریابکوف درباره‌ زمان برگزاری نشست وزرای امور خارجه گروه 1+5 اظهار کرد: انتظار می‌رود که این نشست پیش از 30 ژوئن یعنی ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای برگزار شود . بنابراین تمام اختلافات باقی مانده جزئی باید برطرف شود تا وزرای خارجه بتوانند روی تنها چند موضوع اصلی مورد اختلاف میان ایران و گروه 1+5 تمرکز کنند. وی همچنین از احتمال برگزاری نشست میان مدیران سیاسی 1+5 در هفته جاری خبر داد. مساله لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که هم اکنون در جریان است، بوده و روسیه همواره تاکید کرده است یکی از اولین گام‌های لغو تحریم‌ها باید برطرف شدن محدویت‌های تسلیحاتی علیه ایران باشد که غرب به بهانه‌ فعالیت‌های هسته‌ای تهران آنها را اعمال کرده است. غرب ادعا می‌کند ایران در فعالیت‌های هسته‌ای اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است. این در حالی است که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید