Performancing Metrics

طلا برای دومین هفته صعود کرد | اتاق خبر
کد خبر: 115308
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1394 - 11:19
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد افزایش نرخهای بهره روند کندتری خواهد داشت به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد و برای دومین...
اتاق نیوز - طلا در بازار جهانی پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد افزایش نرخهای بهره روند کندتری خواهد داشت به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد و برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.
در بازار نیویورک بهای معاملات طلا برای تحویل در اوت پس از افزایش 1.5 درصدی در روز پنج شنبه، روز جمعه موفق شد صعود روز قبل را حفظ کند و با 0.1 درصد کاهش به 1201 دلار رسید و هفته را با 1.9 درصد افزایش به پایان رساند که بزرگترین افزایش از اواسط ماه مه بود. صعود طلا به بالاتر رفتن قیمت نقره هم کمک کرد و این فلز نقره ای موفق شد به روند نزولی در چهار هفته گذشته پایان دهد. بهای هر اونس نقره برای تحویل در ژوییه روز جمعه به 16.109 دلار رسید و رشد 1.3 درصدی در یک هفته گذشته را نشان داد. پس از اینکه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات این بانک در نشست سیاستگذاری اخیرشان دورنمای بلندمدت برای نرخهای بهره را کاهش دادند، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا با افزایش روبرو شد و تا روز پنج شنبه به 1586.1 تن رسیدند. پیش بینی مقامات بانک برای ادامه سیاست پولی تسهیلی موجب شد طلا که در سال 2015 تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره تغییر چندانی نداشت با صعود روبرو شود زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت این فلز ارزشمند که برخلاف داراییهای دیگر مانند اوراق قرضه و سهام بهره ندارد، لطمه می‌زند. با وجود عملکرد قوی طلا در هفته گذشته سرمایه گذاران خرد همچنان نسبت به این فلز بدبین مانده اند و تحلیلگران کالا خود را به کنار کشیده اند. در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از کارشناسان بازار، از میان 33 کارشناس، 18 نفر پاسخ دادند که در میان آنها 9 نفر ثابت ماندن قیمت، هفت نفر افزایش و دو نفر کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. یکی از دلایل تردید تحلیلگران، ابهامات زیادی است که در بازار بویژه در ارتباط با بحران بدهی یونان وجود دارد. گزارشهای رسانه ای نشان می‌دهد نشست اضطراری قرار است دوشنبه هفته جاری برگزار شود و طی آن گروه یورو پیشنهادی به یونان خواهد داد که معلوم نیست این کشور بدهکار آن را خواهد پذیرفت یا خیر. طلا در شرایط بی‌ثباتی مالی و اقتصادی به عنوان جایگاه مطمئن سرمایه جذابیت پیدا می‌کند و در نتیجه تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز افزایش می‌یابد. به گفته کارشناس ارشد سی آی بی سی ورلد مارکتس، تشدید بحران بدهی یونان برای طلا مثبت است اما تاثیر آن محدود خواهد بود زیرا همچنان این احتمال وجود دارد که دو طرف به یک توافق کوتاه مدت دیگر دست پیدا کنند. از سوی دیگر دلار قویتر صعود طلا را محدود می‌کند. طلا به دلار معامله می‌شود و زمانیکه ارزش این ارز صعود می‌کند، برای خریداران خارجی گرانتر می‌شود. شاخص دلار وال استریت ژورنال روز جمعه پس از صعود اولیه، ثابت بود و در 85.61 واحد قرار داشت.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید