Performancing Metrics

شناسایی ۶۰۰ قانون مزاحم اصناف/ تدوین آئین نامه خروج از رکود | اتاق خبر
کد خبر: 116203
تاریخ انتشار: 1 تیر 1394 - 17:31
اتاق نیوز - معاون حقوقی رئیس جمهور از شناسایی ۶۰۰ قانون مزاحم اصناف خبرداد و گفت: طی فراخوانی به اصناف اعلام شده تا قوانین مزاحم را شناسایی و به معاونت حقوقی رئیس جمهو...
اتاق نیوز - معاون حقوقی رئیس جمهور از شناسایی ۶۰۰ قانون مزاحم اصناف خبرداد و گفت: طی فراخوانی به اصناف اعلام شده تا قوانین مزاحم را شناسایی و به معاونت حقوقی رئیس جمهور اعلام کنند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، الهام امین زاده در حاشیه همایش روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران گفت: براساس پایش‌های انجام شده، تاکنون ۶۰۰ قانون مزاحم برای کسب و کار اصناف شناسایی شده است که تلاش داریم تا در جهت رفع آنها گام برداریم. در این میان، برخی از این قوانین را نیز به هیات دولت ارجاع داده ایم.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در حوزه اصناف برخی قوانین دست و پا گیر مشاهده می‌شود. بر این اساس بنا داریم تا این قوانین را مجدد بررسی کرده و اگر نیاز به دریافت مصوبه مجلس بود، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد؛ اما به هرحال هیات وزیران آماده تغییر قوانین مزاحم کسب و کار است.

وی با اشاره به روند فعالیت کمیته ماده ۷۶ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تصریح کرد: برخی پیمانکاران و اصناف از قانون مالیات بر ارزش افزوده رضایت نداشتند که بر این اساس، مالیاتی از آنها گرفته می شود که درآمدی برای آنها کسب نشده و این موجب خسارت زیادی به آنها شده است.

امین زاده گفت: اصناف قراردادهایی همچون اجاره، خرید و فروش خودرو، اجاره منزل و املاک با مردم منعقد می کنند که در برخی موارد، این قراردادها شفاف نیست اما به نظر می رسد که این اسناد باید به صورت اسناد آنلاین طبقه بندی شود.

وی اظهار داشت: لایحه خروج از رکود بعد از ۸ ماه به معاونت حقوقی رسیده است که نهمین آئین نامه مربوط دیروز در هیات دولت تصویب شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید