Performancing Metrics

نامه‌نگاری تولیدکنندگان با مجلس برای استفسار درباره بازپرداخت وام‌های ارزی | اتاق خبر
کد خبر: 116406
تاریخ انتشار: 2 تیر 1394 - 12:35
اتاق نیوز: دبیر انجمن نساجی از نامه‌نگاری ارزی تولیدکنندگان با مجلس در مورد نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی از محل بند «د» بند ۶ قانون بودجه سال ۸۸ خبر داد و گفت: درخواست...
اتاق نیوز: دبیر انجمن نساجی از نامه‌نگاری ارزی تولیدکنندگان با مجلس در مورد نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی از محل بند «د» بند ۶ قانون بودجه سال ۸۸ خبر داد و گفت: درخواست صدور استفساره در صحن علنی مجلس را به ۲ کمیسیون مجلس ارائه کرده‌ایم.
مهدی رئیس‌زاده با بیان اینکه برای بازپرداخت تسهیلات ارزی از محل جزء «د» بند 6 قانون بودجه 88 با مجلس در حال رایزنی هستیم، اظهار داشت:‌ در نامه‌هایی که به کمیسیون های صنایع و اقتصادی مجلس نوشتیم درخواست صدور استفساریه در صحن علنی مجلس را داشتیم که امیدواریم سریع‌تر عملی شود. وی افزود: مشکل بازپرداخت این تسهیلات ارزی در شرایطی مطرح است که سال 88 به‌ دلیل اتمام منابع حساب ذخیره ارزی، تولیدکنندگان به سمت دریافت این وام سوق داده شدند. وی ادامه داد: به منظور حل مشکل تولیدکنندگان در بازپرداخت بدهی ارزی به بانک مرکزی، وزیر صنعت نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی زده بود و در آن، تسویه بدهی ارزی تولیدکنندگان از محل جزء «د» بند 6 قانون بودجه 88 را خواستار شده بود که در نهایت، این مسئله مورد قبول رئیس بانک مرکزی قرار نگرفت. رئیس زاده تصریح کرد: در این نامه، وزیر صنعت خواسته بود تا در مورد تسهیلات ارزی از این محل مانند بدهکاران حساب ذخیره ارزی برخورد شود و تسهیلات پرداخت شده با نرخ ارز گشایش شده، بازپرداخت شود. وی اظهار داشت:‌ رئیس کل بانک مرکزی با این توجیه که عاملیت این منابع، حساب ذخیره ارزی نبوده، بلکه بانک صنعت و معدن بوده است عنوان کرد نمی‌توان مانند تسهیلات حساب ذخیره با آن برخورد کرد و از پذیرش پیشنهاد وزیر صنعت خودداری کرد. دبیر انجمن نساجی توضیح داد: تسهیلات ارزی از محل جزء «د» بند 6 بودجه 88 درحالی به تولیدکنندگان پرداخت شده که در آن زمان سهم 50 درصدی بخش خصوصی از حساب ذخیره ارزی پرداخت نشده و به همین دلیل، تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات ارزی به روش‌های دیگر سوق داده شدند. به گفته وی، سقف این تسهیلات 20 میلیون یورو بوده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید