Performancing Metrics

سگ‌های ولگرد کرمانشاه صاحب خانه شدند | اتاق خبر
کد خبر: 118275
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 14:59
اتاق نیوز - معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: محلی برای نگهداری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه ایجاد شده که ظرفیت نگهداری هزار قلاده سگ ولگرد را دارد....
اتاق نیوز - معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: محلی برای نگهداری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه ایجاد شده که ظرفیت نگهداری هزار قلاده سگ ولگرد را دارد.
امیر رحیمی اظهارکرد: محلی با عنوان "پناهگاه حیوانات زاگرس شهرداری" برای نگهداری حیوانات خصوصاً سگ‌های ولگرد کرمانشاه در نظر گرفته شده که از اوایل خرداد کار خود را آغاز کرده‌است. وی ادامه داد: این محل با مساحت 2000 مترمربع در جاده سراب نیلوفر واقع شده، اما مکانی موقت است و قرار است به زودی از طریق منابع طبیعی زمینی مناسب‌تری برای احداث مرکز جدید اختصاص یابد. معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: یک اکیپ زنده‌گیری شهرداری نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اقدام می‌کنند، این سگ‌ها به مرکز منتقل می‌شوند، کنه‌زدایی و قرنطینه می‌شوند. به گفته این مسئول اگر این سگ‌ها بیمار باشند با همکاری دامپزشک واکسینه می‌شوند و اگر هم به سن عقیم‌سازی رسیده باشند، عقیم می‌شوند. رحیمی یادآوری کرد: شهرداری کرمانشاه پس از اراک دومین شهرداری است که چنین مرکز رسمی را راه‌اندازی کرده ‌است. وی ادامه داد: این سگ‌ها پس از سالم‌سازی و اینکه عقیم شدند با برگه واگذاری و در شرایط خاص به افرادی که تمایل دارند از آنها برای نگهبانی باغ، کارخانه و ... استفاده کنند، واگذار می‌شوند. معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه این واگذاری رایگان انجام می‌شود، زیرا هدف ما خرید و فروش این سگ‌ها نیست، تصریح کرد: البته فرد باید از رهاسازی آن خودداری کند. رحیمی افزود: چنانچه افرادی سگی داشته باشند که تمایل به نگهداری آن ندارند نیز می‌توانند آن را به این مرکز منتقل کنند. به گفته این مسئول تاکنون 145 قلاده سگ به این مرکز منتقل شده که از این تعداد 30 قلاده واگذار شده است. وی گفت: هدف ما از ایجاد این مرکز آزار و کشتن سگ‌ها نیست، بلکه از آنها مراقبت می‌شود و روزانه غذا در اختیار آنها قرار می‌گیرد و دکترای دامپزشکی مرکز نیز از سلامت آنها محافظت می‌کند. معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه هزینه انجام شده برای ایجاد این مرکز را 15 تا 20 میلیون تومان دانست و تاکید کرد: برای راه‌اندازی مرکز جدید با ظرفیت بیشتر حداقل 50 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است. رحیمی افزود: ممکن است در مراحل بعدی نگهداری از گربه هم در دستور کار باشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید