Performancing Metrics

ماهوتی در گفتگو با اتاق نیوز: ایران در برگزاری نمایشگاه های بین الملی شکست خورده است | اتاق خبر
کد خبر: 119750
تاریخ انتشار: 15 تیر 1394 - 14:15
اتاق نیوز- رئیس انجمن شرکت های نمایشگاهی بین المللی ایران گفت: به دلیل نبود علاقه و سیاست های اقتصادی، دولت هیچ برنامه ای به منظور حضور گسترده و پرونق شرکت های داخلی د...
اتاق نیوز- رئیس انجمن شرکت های نمایشگاهی بین المللی ایران گفت: به دلیل نبود علاقه و سیاست های اقتصادی، دولت هیچ برنامه ای به منظور حضور گسترده و پرونق شرکت های داخلی در نمایشگاه های بین المللی ندارد و ایران همواره در برگزاری نمایشگاه های بین المللی چه در داخل کشور و یا خارج از ایران با شکست روبه رو شده است.
حبیب ماهوتی عضو اتاق بازرگانی جایگاه ایران را در برپایی نمایشگاه های بین المللی نازل و بی کیفیت دانست و به اتاق نیوز اعلام کرد: دولت هیچ علاقه ای به حضور در نمایشگاه های بین المللی خارج از ایران ندارد و از سویی دیگر در ارائه مجور برپایی نمایشگاه بین الملل در ایران نیز انحصار ایجاد کرده است. وی ادامه داد: دولت همواره مجوز برپایی نمایشگاه های بین المللی را به شرکت هایی خاص که دارای رانت هستند؛ ارائه می دهد و این آنها نیز بدون داشتن هیچگونه تخصصی، نمایشگاه مربوطه را برگزار کرده به طوری که اغلب شرکت کنندگان داخلی و خارجی از شیوه برگزاری، کیفیت و کمیت نمایشگاه مربوطه ناراضی هستند. ماهوتی با مد نظر قرار دادن عملکرد دولت ها به منظور حضور شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی افزود: طی 2 سال اخیر این روند تا حدودی بهبود پیدا کرده است؛ اما در طی حضور دولت نهم و دهم، شرکت هایی در نمایشگاه های خارجی حضور پیدا می کردند که از دولت رانت داشته و یا حمایت هایی ویژه مالی می شدند. رئیس انجمن شرکت های نمایشگاهی بین المللی ایران با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت: دولت ارز ناچیزی را با قیمت دولتی به شرکت های خصوصی برای حضور در نمایشگاه های بین المللی تخصیص می دهد؛ به طوری که اغلب این شرکت ها با وجود هزینه های بسیار از حضور در نمایشگاه ها انصراف می دهند. وی تاکید کرد: به همین منظور دولت باید برای هموارسازی این مسیر تلاش بیشتری کرده و موانع مالی را که عمده مشکلات است را از طریق ارائه سوبسید های مختلف رفع کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید