Performancing Metrics

ظریف: آینده را برمبنای توافق بنا می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 122285
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 15:41
اتاق نیوز - رییس هیات مذاکراتی ایران با 1+5 گفت: امروز می‌توانست پایان امید باشد اما ما فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و این دستاورد متعلق به همگان است....
اتاق نیوز - رییس هیات مذاکراتی ایران با 1+5 گفت: امروز می‌توانست پایان امید باشد اما ما فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و این دستاورد متعلق به همگان است.
دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نشست پایانی وزیران خارجه ایران و 1+5 بعد از صحبت‌های فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اجازه بدهید که در این‌جا از همه عزیزان و وزیران که این پروسه را آغاز کردند و ادامه دادند تا بتوانیم به یک راه‌حل برد – برد دست پیدا کنیم، تشکر و قدردانی کنم. به نظر ما آن چه که امروز رخ داد پایان یک بحران غیرضروری است و افق تازه‌ای برای برخورد با مسائل جاری است. رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: اکنون به یک لحظه تاریخی رسیده‌ایم. آن چیزی که امروز به دست آمد برای همه یک توافق کامل و جامع نیست ولی بهترین چیزی است که می‌توانست به دست آید و این یک دستاورد برای همه است. امروز می‌توانست فصل پایان امید باشد اما ما فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و این دستاورد متعلق به همه است و ان‌شاءالله بر اساس آن آینده را بنا می‌کنیم. ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در اینجا لازم می‌دانم از همه همکاران، دبیران سیاسی و وزیران که بیش‌ترین کار را انجام دادند تشکر کنم. از دولت‌های دیگر که به این روند کمک کردند تشکر می‌کنم. از نمایندگان عالی پیشین اتحادیه اروپا آقای خاویر سولانا، خانم کاترین اشتون و موگرینی و همکاران دیگرشان که به رهبری خود در این روند موثر بودند، تشکر می‌کنم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید