Performancing Metrics

تقدیم طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس با 50 امضا | اتاق خبر
کد خبر: 122732
تاریخ انتشار: 24 تیر 1394 - 15:57
اتاق نیوز - عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، با انتقاد از بی توجهی وزارت کشور به نظرات آنان در انتصاب استاندار جدید، از تقدیم طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رئیس...
اتاق نیوز - عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس، با انتقاد از بی توجهی وزارت کشور به نظرات آنان در انتصاب استاندار جدید، از تقدیم طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس با حدود 50 امضا خبر داد.

محمدحسن دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس، با بیان اینکه از زمان اعلام استعفای نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید، تاکنون دولت هیچ پیغام جدیدی به ما نداده است، اظهار داشت: با توجه به این بی‌تفاوتی، مجمع نمایندگان استان فارس به همراه جمعی دیگر از نمایندگان حوزه‌های دیگر، روز گذشته طرح استیضاح وزیر کشور را تحت هیات رئیسه مجلس دادند.

وی خاطر نشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، تا لحظه تحویل طرح به هیات رئیسه، حدود ۴۰ تا ۵۰ امضا جمع شده است.

دوگانی در رابطه با چرایی اصرار این نمایندگان در تجدید نظر دولت در انتخاب استاندار، گفت: شکی در این نیست که این انتصاب‌ها از اختیارات دولت است، اما مجلس و نمایندگان نیز حق نظارت دارند و مردم نیز از آنها انتظار دارند که نسبت به سرنوشت مردم دخالت کنند و از حوزه انتخابیه خود حمایت کنند.

دخالت نمایندگان در انتخاب استاندار ناشی از خواست مردم بوده است

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت که ۱۸ نماینده استان پهناوری مانند فارس کنار بروند و کاری به استاندار نداشته باشند؛ مردم چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهند.

وی ادامه داد: پیگیری این مساله نیز ناشی از خواست مردم و جلسات مختلفی بوده که در استان با نمایندگان مجلس برگزار شده و تاکید شده که با توجه به سوابق غیردرخشان استان در ۱۰ سال اخیر و استانداران که باعث عقب‌ماندگی شده است، نمایندگان این بار دخالت کنند تا مسائل گذشته تکرار نشود.

دوگانی تصریح کرد: ما در استان فارس امثال «احمدزاده‌»ها را داشته‌ایم که به دلیل بی‌تجربگی یا عدم آشنایی با استان، باعث عقب‌ماندگی و آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد: حرف ما این است که دولت یک فرد قوی و آشنا به استان فارس را منصوب کند تا سناریوهای گذشته مجددا تکرار نشود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، به استعفای احمدی استاندار سابق فارس در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای انتصاب وی، به دولت هشدار داریم که این فرد در حد و وزن استان فارس نیست و در ۱.۵ سال گذشته نیز مشاهده کردیم که هیچ کاری برای استان انجام نشد.

دولت باید نظر نمایندگان را جویا می‌شد / هیات رئیسه استیضاح را نپذیرد، استعفای خود را پیگیری می‌کنیم

دوگانی در ادامه با اشاره به مهمترین انتقاد نمایندگان به استاندار جدید، گفت: مهمترین نقد ما این است که اصلاً فرد جدید را نمی‌شناسیم و اساساً چرا با نمایندگان هماهنگ نمی‌کنند.

وی به جلسات برگزار شده با مسئولان وزارت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در آنجا از ما خواسته بودند که سه گزینه را برای استانداری پیشنهاد دهیم؛ مجمع نمایندگان استان نیز پنج گزینه را پیشنهاد داد و حالا حرف ما این است که اگر هیچ کدام از این پنج گزینه را نمی‌پسندند، حداقل یک گزینه را از سوی خودشان به نمایندگان پیشنهاد می‌دادند و نظر آنها را جویا می‌شدند، نه اینکه مصاحبه کنند و بگویند مسائل اجرایی ربطی به نمایندگان مجلس ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس خاطرنشان کرد: این ۱۸ نماینده در واقع نمایندگی پنج میلیون نفر از جمعیت کشور را در استان فارس برعهده دارند و مردم نیز از آنها نخواسته‌اند که فقط به مجلس بیایند و بر روی صندلی‌ها بنشینند و بلند شوند و بروند.

دوگانی تاکید کرد: اگر هیات رئیسه مجلس استیضاح وزیر کشور را نپذیرد، آن‌ وقت استعفای خود را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید