Performancing Metrics

تهدید نظامی علیه ایران باید حفظ شود | اتاق خبر
کد خبر: 127766
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1394 - 18:37
اتاق نیوز - یک سناتور آمریکایی با ابراز عصبانیت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ادعا کرد که گزینه نظامی همچنان باید علیه ایران محفوظ بماند....
اتاق نیوز - یک سناتور آمریکایی با ابراز عصبانیت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ادعا کرد که گزینه نظامی همچنان باید علیه ایران محفوظ بماند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آنتی وار، تام کاتن، سناتور جمهوری خواه مخالف با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران صهیونیستی در واشنگتن در اظهاراتی خصمانه گفت: مهم است که تهدید اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران حفظ شود و همچنان باقی بماند. این سناتور آمریکایی حامی صهیونیست‌ها در ادامه مدعی شد: ما می‌توانیم آن‌ها ( ایران) را به روز اول بازگردانیم. تردیدی وجود ندارد که آمریکا می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. این کار ساده و سریع خواهد بود. همانند زمانیکه در سال 1998 به عراق حمله شد. به گزارش آنتی وار، آمریکا در سال 1998 با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق طی چهار روز عراق را بمباران کرد. سناتور کاتن یکی از چندین سناتور جمهوری خواه است که در آن زمان از این حملات دفاع کرد و علیرغم بی‌اساس بودن این ادعای آمریکا، این کشور حدود پنج سال جنگی به مراتب بزرگ‌تر و وحشتناک‌تر را با بهانه ای مشابه به راه انداخت. کاتن با انتقاد از برخی استدلال‌ها مبنی بر معتبر نبودن تهدید نظامی آمریکا علیه ایران گفت: من فکر نمی‌کنم که مقامات ایران معتقد باشند که آمریکا مایل به توسل به زور برای محافظت از اهداف مربوط به منافع ملی‌مان باشد. اما می‌توان تاسیسات (هسته‌ای) ایران از بین برد از نظر من هیچ کارشناس نظامی در خصوص توانایی ارتش آمریکا برای این کار تردیدی ندارد. به گزارش ایسنا، این در حالی است که رئیس جمهوری کشورمان در پاسخ به سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه واشنگتن علیه ایران، با تاکید بر اینکه انسجام و وحدت داخلی ایران به عنوان عامل پیروزی در مذاکرات هسته‌ای است، به دولتمردان آمریکا هشدار داده است که درباره خانه تکانی در اتاق سیاسی‌شان تصمیم بگیرند. حسن روحانی با بیان اینکه ایستادگی مردم، زیاده خواهان را در مذاکرات هسته‌ای به تسلیم وا داشت، گفت: به سیاسیون دولت آمریکا می گویم تصمیم بگیرید و در اتاق سیاسی خود خانه تکانی کنید و بدانید آن میزی که از آن حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته شده است. روحانی تصریح کرد: قدرتها بدانند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام، تکریم، تواضع و فروتنی در برابر ملت بزرگ ایران است. بزرگ‌تر و با اهمیت‌تر از انرژی هسته‌ای، انرژی ملت ایران است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید