Performancing Metrics

کمیسیون صنعت خانه اقتصاد ایران آغاز به کار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 130944
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1394 - 11:44
اتاق نیوز - نخستین جلسه کمیسیون صنایع خانه اقتصاد ایران با حضور مدیران عامل شرکت های فعال در بخش صنعت، معدن، قطعات خودرو و دانش بنیان برگزار شد....
اتاق نیوز - نخستین جلسه کمیسیون صنایع خانه اقتصاد ایران با حضور مدیران عامل شرکت های فعال در بخش صنعت، معدن، قطعات خودرو و دانش بنیان برگزار شد.
در این جلسه رئیس خانه اقتصاد ایران به معرفی اهداف این تشکل پرداخت و گفت: هدف از تشکیل کمیسیون های تخصصی در خانه اقتصاد ایران اثرگذاری بیشتر در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی است. ابراهیم جمیلی ادامه داد: قصد داریم تا با راه اندازی کمیسیون های مختلف در خانه اقتصاد ایران چهره های جدیدی را به بدنه اقتصاد کشور معرفی کنیم و راه کارهای نوینی را در جهت بهبود فضای تجارت ارائه کنیم. با وجود ارتباطات مناسبی که این تشکل اقتصادی با مجلس و دولت دارد، این بستر برای فعالان صنایع فراهم خواهد شد تا منجر به تقویت بخش خصوصی شود و از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم. اثرگذاری تشکل های مشابه با خانه اقتصاد در  کشورهای ترکیه و مالزی رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: تشکل های مشابه با خانه اقتصاد در کشورهایی همچون ترکیه و مالزی در حال فعالیت است و در این کشورها بخش خصوصی بیشترین ایده و کار اجرایی در پروژه های اقتصادی را به دست گرفته است. خانه اقتصاد به دنبال نهادینه شدن چنین رویکردی است. انعکاس اخبار کمیسیون های خانه اقتصاد در رسانه ها وی برنامه دیگر این تشکل را انعکاس اخبار جلسات کمیسیون ها در رسانه ها عنوان کرد. رئیس خانه اقتصاد ایران با اشاره به تصویب وابلاغ قانون بهبود فضای کسب وکاردر زمان دولت دهم ونبود اراده برای اجرای آن، اظهار داشت: این بخش خصوصی است که باید برای ایجاد شرایط بهتر در حوزه های مختلف اقتصاد چاره اندیشی کند. خروج سرمایه های ملی به دلیل نبود برنامه جمیلی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی کارخانه های بزرگ کشور به دلیل نبود نگاه حمایتی از سوی دولت، گفت: جای تأسف دارد که بسیاری از کارخانه های بزرگ تعطیل شده اند و از طرفی نبود برنامه ریزی در برخی حوزه ها مانند معدن باعث شده است تا فروش منابع خام معدنی بدون برنامه ریزی انجام شود که این رویه به جز خروج سرمایه های ملی و تعدیل نیرو های کار از کارخانه ها حاصلی نداشته است. در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی به بیان مشکلات و راه کارهای تخصصی برای برطرف شدن موانع سد راه صنایع پرداختند. الگوبرداری از استراتژی های برتر اقتصادی ده کشور صاحب صنعت، ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد کشور، ضرورت تسهیل در تأمین نیازهای صنعت از لحاظ ارائه تسهیلات برای خرید ماشین آلات پیشرفته، برنامه ریزی برای جلوگیری خام فروشی و فراوری منابع در داخل به منظور توسعه صنایع و استفاده بیشتر از ظرفیت های نیروی انسانی در داخل کشور از جمله مسائلی بود که اعضای کمیسیون صنایع خانه اقتصاد ایران بر آن تأکید کردند.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید