Performancing Metrics

دولت باید اختیارات بیشتری برای نظارت گسترده بر آمریکایی‌ها داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 131271
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1394 - 11:47
اتاق نیوز - نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد، دولت باید از قدرت‌ و اختیارات نظارت و جاسوسی وسیعی بر آمریکایی‌ها برخوردار باشد و شرکت‌ه...
اتاق نیوز - نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد، دولت باید از قدرت‌ و اختیارات نظارت و جاسوسی وسیعی بر آمریکایی‌ها برخوردار باشد و شرکت‌های خصوصی تکنولوژی نیز باید با هدف کمک به مبارزه با "افراد شرور" همکاری بهتری با آژانس‌های اطلاعاتی داشته باشند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جب بوش"، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست امنیت ملی که برای رای اولیه در ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد، اظهاراتی را خلاف نظر رهبران کنگره‌ای جمهوری خواهان مطرح کرد که اوایل سال جاری میلادی به پایان ضبط و جمع آوری گسترده تماس‌های تلفنی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا رای داده بودند. جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا گفت: کنگره باید تغییراتش بر قانون "وطن پرستی" را مورد بازنگری قرار دهد و نگرانی‌های مطرح شده از سوی آزادی خواهان مدنی را که می‌گویند این برنامه نقض حقوق حفاظت از حریم شخصی شهروندان است، رد کند. وی گفت: باید بین آزادی‌های مدنی شخصی و وظیفه آژانس امیت ملی آمریکا به زمینه مشترکی دست یابیم. فکر می‌کنم این تعادل در حال حاضر به راه اشتباهی رفته است. آمریکا باید در واکنش به اقدامات تهاجمی روسیه در منطقه نیروها و تجهیزات بیشتری به کشورهای شرق اروپا اعزام کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باید بدانند که ماجراجویی بهایی دارد. وی ادامه داد: فکر می‌کنم به جای آنکه با بدرفتاری واکنش نشان دهیم، باید قاطعانه عمل کنیم چرا که پیامدهای آینده بسته به اقدامات کنونی ما دارد. این اظهارات بخشی از تلاش‌های کنونی جب بوش برای بیان یک سیاست خارجه تهاجمی است چرا که وی در تلاش است تا از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان که دونالد ترامپ، تاجر بزرگ و دیگر نامزد جمهوری خواهان اکثر توجهات را به خود جلب کرده فرار کند. کنگره در ژوئن سال جاری میلادی رای به پایان ضبط و جمع آوری گسترده تماس‌های تلفنی آمریکایی‌ها براساس قانون "وطن پرستی" داد. دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرد، آژانس امیت ملی آمریکا اواخر سال جاری میلادی باقی اطلاعات جمع آوری شده‌اش را نیز نابود خواهد کرد. این در حالی است که جب بوش تاکید کرد: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که این داده‌های جمع آوری شده نقض آزادی های مدنی هستند. هیات نظارت بر آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی در سال 2014 میلادی اعلام کرد، برنامه جمع آوری تماس‌های تلفنی آژانس امنیت ملی آمریکا غیرقانونی است و یکی از دادگاه های فدرال نیز اوایل سال جاری میلادی به همین نتیجه رسید. جب بوش همچنین از شرکت‌های خصوصی تکنولوژی برای استفاده از تدابیر امنیتی شدید و ایجاد رمز عبور برای سخت‌تر کردن شنود ارتباطات مشتریانشان انتقاد کرد. وی گفت: این اقدامات کار دولت آمریکا را که سعی دارد ضمن حفاظت از آزادی‌های مدنی از عدم وجود افراد شرور در خاک کشورمان اطمینان حاصل کند، سخت‌تر می‌کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید