Performancing Metrics

ارایه20 میلیون تومان کمک بلاعوض برای بهینه سازی واحدهای طیور | اتاق خبر
کد خبر: 140601
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1394 - 14:16
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: در تلاش هستیم با انعقاد قرارداد با بانک ها برای بهینه سازی واحدهای مرغ تخمگذار کشور، به ازای هر100 میلیون تومان تسهیلات بانکی 20 م...
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: در تلاش هستیم با انعقاد قرارداد با بانک ها برای بهینه سازی واحدهای مرغ تخمگذار کشور، به ازای هر100 میلیون تومان تسهیلات بانکی 20 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کنیم.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا حسن رکنی ، افزود: با توجه به پتانسیل و زیرساخت های مناسب در کشور به نظر می رسد بازسازی و بهینه سازی واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار شرایط را برای افزایش صادرات و حضور ایران در بازارهای بین المللی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی فراهم کند. معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: طبق برنامه به دنبال بهینه سازی واحدهای مرغ تخمگذار هستیم تا با افزایش ظرفیت، بکارگیری تجهیزات نوین و بهبود عوامل تولید علاوه بر ارتقای تولید در صادرات نیز موفقیت هایی بدست آوریم. رکنی تصریح کرد: سال گذشته به منظور بهینه سازی، اعتباری به واحدهای مرغ تخمگذار داوطلب اختصاص یافت که درهمین راستا بیش از 25 درصد واحدهای مرغ تخمگذار کشور بهینه سازی شدند. معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: البته امکان بهینه سازی در برخی از واحدهای تولیدی وجود دارد اما برخی از واحدها نیز این قابلیت را ندارند. وی براین باور است؛ ارتقا و پایداری تولید و صادرات به سرمایه گذاری جدید برای ایجاد ظرفیت سازی و بهبود شرایط تولید دارد که این مهم در اولویت برنامه های معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی قرار دارد. وی، اعتبار دولت برای بخش های مختلف از جمله برنامه بهینه سازی واحدهای مرغ تخمگذار را از محل کمک های فنی اعتباری حدود 30 میلیارد تومان عنوان کرد. رکنی ادامه داد: در نظر داریم امسال به ازای هر 100 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی و بهینه سازی واحدهای تولیدی 20 میلیون تومان به شکل بلاعوض با سود پائین در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم. وی با بیان آنکه هم اکنون در مرحله عقد قرارداد با بانک کشاورزی هستیم تا هرچه سریعتر این مهم عملیاتی شود، ادامه داد: باید واحدهای مرغ تخمگذار نیازمند بهینه سازی درسطح استان های کشور شناسایی و معرفی شوند تا پس از بررسی در صورت نیاز تسهیلات بانکی مورد نیاز تامین و تخصیص یابد. هم اکنون سالانه حدود 930 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که ظرفیت صادرات حدود 80 هزارتن آن وجود دارد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید