Performancing Metrics

کاهش تعداد توریستها برای سفر به ایران | اتاق خبر
کد خبر: 143743
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1394 - 13:00
رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران خبر از وجود رکودی مضاعف در این صنف و افول صنعت توریسم برخلاف انتظار داد....
رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران خبر از وجود رکودی مضاعف در این صنف و افول صنعت توریسم برخلاف انتظار داد.
رویدادها و تحولات سیاسی اخیر ایران نوید روزهای بهتری را به خصوص در صنعت توریسم می دادند، به رغم این پیش فرض در تابستانی که آخرین روزهای خود را سپری می کند شاهد کاهش مسافران خارجی به خصوص اروپایی نسبت به سالهای پیشین بودیم. برای بررسی این معضل پای صحبت یکی از مسئولان صنعت توریسم، رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران نشستیم. محمدحسن کرمانی در گفت و گو با اتاق نیوز اعلام کرد: تابستان امسال نسبت به سال های پیشین ما در تعداد مسافران و استقبال از تورها مسافرتی با کاهش مواجه بودیم و به نظر می رسد این صنف امسال با رکودی مضاعف رو به رو است که مسائل بسیاری در این رویداد دخیل هستند. وی تصریح کرد: در کنار مشکلات و رکود موجود در بازار موضوعی که ما را دچار رکودی مضاعف کرده است؛ موانعی است که مسائل سیاسی برای ما ایجاد می کند است. وی سپس افزود: وضعیت این صنف به شدت به رویدادهای سیاسی وابسته است؛ به عنوان مثال می توان به سختگیری ها و مشکلات در زمینه گرفتن ویزا اشاره کرد. کرمانی همچنین در رابطه با رکود فصلی در صنعت توریسم اعلام کرد: با توجه به اتمام تابستان که فصل گشت و گذار است ما از مهرماه تا دی ماه وارد رکود همیشگی می شویم این موضوع بدیهی است اما در گذشته سفرهای مالی و تجاری وجود داشته است که آن نیز به دلیل مشکلات اقتصادی نسبت به گذشته با کاهش مواجه شده است. کرمانی پس از ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط گفت: اکنون کشور در حال گذر است همان طور که همه در جریان مسائل سیاسی روز هستیم تحولاتی در شرف وقوع است که همه اصناف را به بهبود شرایط امیدوار می کند، ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. وی در خصوص عملکردی که این انجمن در جذب توریست داشته است، گفت: این انجمن کاملا درگیر و دار وضعیت این روزهای کشور است و طبیعتا ما نمی توانیم پا را از حد فراتر گذاشته و وارد مسائل سیاسی شویم بنابراین ما در حد توانایی های خود تلاش کرده و می کنیم که به جذب هرچه بیشتر ایرانگردان خارجی از طریق تبلیغات دست زنیم. کرمانی همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از این با توجه به گشایش روی داده در عرصه دیپلماسی کشور باید تبلیغات را افزایش داده و سازماندهی مناسب تری کنیم. این فعال حوزه توریسم ادامه داد در خصوص ارئه خدمات با توجه به رضایتی که مسافران اروپایی پس از سفر از خود ابراز می کنند فکر می کنم به خوبی عمل کرده ایم. رئیس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران در ادامه افزود: من و همکارانم  در این صنف به این موضوع نه فقط از بعد اقتصادی بلکه از بعد ملی و میهنی نگاه کرده و نهایت تلاش خود را برای ارائه تصویر مناسب تری از فرهنگ واقعی ایران مبذول می داریم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید