Performancing Metrics

لهستان در صف انتظار ورود به بازار ایران | اتاق خبر
کد خبر: 145273
تاریخ انتشار: 4 مهر 1394 - 13:05
لهستان با اعزام یک هیات عالی رتبه شامل مدیران شرکت‌های دارویی، مواد شیمیایی و راه آهن به ایران، به صف دولتهای غربی پیوست که امیدوارند با برداشته شدن تحریمها علیه ته
لهستان با اعزام یک هیات عالی رتبه شامل مدیران شرکت‌های دارویی، مواد شیمیایی و راه آهن به ایران، به صف دولتهای غربی پیوست که امیدوارند با برداشته شدن تحریمها علیه تهران، به بهره برداری از فرصتهای فوق العاده اقتصادی و تجاری بپردازند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از  ایسنا، جینوس پایکوسینسکی، وزیر اقتصاد لهستان در راس این هیات که متشکل از نمایندگان 60 شرکت لهستانی از جمله شرکتهای تولیدکننده ریل راه آهن نواگ و پسا هستند به ایران سفر کرد. وی پیش از پرواز به تهران، به خبرنگاران گفت: لهستان علاقمند به صادرات مواد غذایی و همچنین لوازم خانگی و مبلمان به ایران است. پایکوسینسکی اظهار کرد: کشورهای ما می‌توانند در بخشهای اکتشاف نفت و گاز، معدنکاری و انرژی با یکدیگر همکاری کنند. از زمان امضای توافق هسته‌ای ماه ژوییه میان ایران و قدرت‌های جهانی که راه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی هموار کرده است، هیات‌های بین المللی به تهران سرازیر شده‌اند تا روابط تجاری خود را با ایران احیا کنند. ایران بزرگترین اقتصادی خواهد بود که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، به سیستم مالی و بازرگانی جهانی باز می‌گردد. بر اساس گزارش رویترز، در یک کنفرانس تجاری که ماه ژوییه در وین برگزار شد اعلام شد تهران حدود 50 پروژه نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار شناسایی کرده که امیدوار است تا سال 2020 به امضا برسند. یک منبع دولتی آگاه در لهستان به رویترز گفت: آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها به ایران رفته اند. اسپانیایی‌ها هم می‌روند. ما هم باید در ایران حضور داشته باشیم. جورج آزبورن، وزیر خزانه داری انگلیس به تازگی در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز اظهار کرده است در صورتی که ایران به توافق هسته‌ای با قدرتهای جهان پایبند باشد، سال آینده بزرگترین هیات تجاری انگلیس را به تهران خواهد برد. به گزارش ایسنا، اقتصاد ایران بزرگتر از استرالیا و دو برابر همسایه موفقش امارات متحده عربی است. مهم‌تر اینکه اقتصاد ایران روند رشد سریع‌تری خواهد داشت. در حقیقت حتی تحت محافظه کارترین پیش بینی‌ها که پیش از امضای قرارداد هسته‌ای انجام گرفته بودند، اقتصاد ایران در یک دهه آینده حدود 270 میلیارد دلار در رشد جهانی مشارکت خواهد داشت که برابر با سهم ایتالیا خواهد بود. از این رو تعجبی ندارد که دولتها و کشورهای جهان برای از سرگیری همکاریهای اقتصادی و بازرگانی پس از گشایش بازار ایران شتاب به خرج دهند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید