Performancing Metrics

آفت پروژه های عمرانی کشور، اجرای طولانی آنها است | اتاق خبر
کد خبر: 147331
تاریخ انتشار: 9 مهر 1394 - 00:14
مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد ایران گفت: تصمیم گیری برای اجرای هفت طرح فولاد استانی مربوط به حدود 9 سال قبل است و واقعیت اینکه آفت پروژه های عمرانی کشورمان مدت طولانی آ...

مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد ایران گفت: تصمیم گیری برای اجرای هفت طرح فولاد استانی مربوط به حدود 9 سال قبل است و واقعیت اینکه آفت پروژه های عمرانی کشورمان مدت طولانی آنها محسوب می شود که بار مالی زیادی را به کشور تحمیل می کند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از  ایرنا، عبدالمجید شریفی در آئین معارفه خود در مسئولیت جدید روز چهارشنبه اظهار داشت: هزینه هفت طرح فولادی در بخش احیاء بالغ بر 590 میلیارد تومان و 194 میلیون یورو، در بخش فولادسازی 337 میلیارد تومان و 78 میلیون یورو و در مجموع با احتساب زیربناها و هزینه های فاینانس دو هزار و 236 میلیارد تومان و 272 میلیون یورو صرف می شود. وی تصریح کرد: رسالت مدیران کشور این است که پروژه ها را باتدبیر و دقت پیگیری کنند و در قالب یک برنامه زمانبندی آنها را به بهره برداری برسانند که این به نفع نظام وکشور است. شریفی ضمن یادآوری پیش بینی ظرفیت فولاد کشور براساس سند چشم انداز 1404 به رقم 55 میلیون تن، گفت: امروز میزان تولید فولاد خام کشور 16 تا 17 میلیون تن است و ظرف 10 سال آینده باید بالغ بر 32 میلیون تن باید تولید شود و تحقق این رقم در فضای رقابتی، شرایط خاص خود را دارد. وی گفت: بررسی ها حاکی است تا سال 2016 قیمت فولاد قرار نیست، تغییر کند اما برای رسیدن به 30 میلیون تن تولید علاوه بر میزان فعلی نیازمند تدوین یک سناریو مناسب است. مدیرعامل جدید شرکت ملی فولاد ایران خاطرنشان ساخت: قرار نیست پروژه های فولاد توسط دولت اجرا شود نظام بانکی هم تسهیلات به دولت را به دشواری و سختی اعطا می کند، درحالی که با بخش خصوصی همراهی دارد. وی افزود: اجرای طرحهای فولادی سرمایه گذاری سنگینی را طلب می کند بنابراین باید موضوع جانمایی آنها از نظر تامین زیرساختها، آب، برق و گاز تدابیر لازم اتخاذ شود. به گفته شریفی، توجه به تولید شمش فولادی نباید تنها هدف یک واحد فولادسازی باشد بلکه دستیابی به ارزش افزوده لازم در کنار زنجیره مصرف در دستور کار باید قرار گیرد. وی پیش بینی کرد: دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد در شرایط کنونی حدود 28 تا 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید نیاز دارد. شریفی سابقه مدیرعاملی هفت سال در فولاد خوزستان دارد و سالها در رده های مختلف این واحد فولادسازی خدمت کرده است. بنابراین گزارش، محمد خانداداش پور مدیرعامل قدیم شرکت ملی فولاد ایران پس از 20 ماه خدمت در این مسند به شرف بازنشستگی نائل آمد. شرکت ملی فولاد ایران از واحد وابسته با سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) است .

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید