Performancing Metrics

الویت بندی بدهکاران بانکی توسط اتاق های شهرستان ها کار درستی است | اتاق خبر
کد خبر: 1552
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1390 - 08:46

اتاق نیوز- هوشنگ فاخر از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران در رابطه با  بخشودگی جرایم معوقه های بانکی تولید کننده ها به خبرنگار اتاق نیوز گفت: به عقیده من بانک هایی که اصل کار و مبنای آن ها  کسب سود و درآمد بیشتر است  نمی توانند چندان به این امر کمک کنند. اما آن دسته از بانک ها که هدف آن ها حمایت از تولید و اقتصاد کشور است ؛می توانند یاری رسان باشند.

وی دراین خصوص افزود:چنانچه بانک ها حمایت از تولید را جزو اهداف خود  قرار داده و صرفا به دنبال کسب سود نباشند ؛ در بخش  تولید و صنعت اثر گذار خواهند بود. در این میان علاوه بر این که پاره ای از مشکلات بانک ها حل می شود؛تاثیرات مثبتی  بر واحدهای تولیدی بدهکار نیزخواهند داشت.

وی با بیان این که اتاق های شهرستان ها معمولا شناخت و اشراف خوبی بر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرخود دارند ؛تصریح کرد: تفویض  اختیار الویت بندی تولید کنندگان بدهکار بانکی به اتاق های بازرگانی کار درستی است زیرا همان طور که گفتم علاوه بر آشنایی اتاق های شهرستان ها با واحد های تولیدی ، هیات رئیسه اتاق ها نیز نظرات کارشناسی بهتری در این رابطه دارند.

فاخر درباره واگذاری این مسئولیت به اتاق های ایران و تهران نظر متفاوتی دارد . وی در این خصوص عنوان کرد:به دلیل گستردگی کار و نیز تعداد اعضای اتاق های ایران و تهران بهتر است این دو اتاق به  کار سیاست گذاری بپردازند و وارد این حوزه نشوند زیرا رسیدگی به این امر خارج از حوزه دسترسی آن هاست.

وی درپاسخ به این سوال که ممکن است عده ایی با لابی گری بخواهند از این فرصت استفاده کنند ؛ خاطر نشان کرد:افرادی که چنین قصدی دارند از اعضای اتاق نیستند و خارج از اتاق فعالیت می کنند. کسانی که هیچ وقت به اتاق مراجعه نکرده اند.این افراد مطمئن باشند که با لابی گری نمی توانند کاری از پیش ببرند.

وی اظهار امیدواری کرد تا  بخشودگی معوقات بانکی ،گامی موثر جهت  ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری های مولد  باشد و در نهایت به رشد و توسعه کشور منجر شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید