Performancing Metrics

شیوه اجرای بسته رونق اقتصادی ابهام دارد | اتاق خبر
کد خبر: 156872
تاریخ انتشار: 27 مهر 1394 - 14:58
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسته جدید اقتصادی دولت برای "تسریع در رونق اقتصادی" می‌تواند التیام نسبی‌ برای رکود در اقتصاد ایجاد کند اما به دلیل ابهاماتی که در آن و

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسته جدید اقتصادی دولت برای "تسریع در رونق اقتصادی" می‌تواند التیام نسبی‌ برای رکود در اقتصاد ایجاد کند اما به دلیل ابهاماتی که در آن وجود دارد مشخص نیست که قرار است به چه طریقی اجرایی شود.

محسن جلال‌پور در پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز - 27 مهرماه - با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر مجلس از رویکرد مدبرانه در تصویب برجام، درباره‌ وضعیت اقتصاد ایران توضیحاتی را ارائه و اظهار کرد: حال اقتصاد خوب نیست و شرایط مطلوبی ندارد. امروز اقتصاد ما با اصول درآمد‌های نفتی، انبوه تعهدات دولت، پروژه‌های نیمه‌تمام، رکود و غیره مواجه است که همگی نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بخشی از این مشکلات به سوء‌تدبیرها و بخشی دیگر به تحریم‌های اقتصادی باز می‌گردد، اما بخش اصلی این مسائل به روال اقتصاد ایران در سالیان گذشته باز می‌گردد اقتصادی که براساس توسعه اقتصاد دولتی بوده است.

جلال‌پور ادامه داد: در خاورمیانه متهد جمهوری اسلامی ایران کشوری آرمانی است که سرمایه اجتماعی نیاز حداقلی برای آن است و داشتن سرمایه اجتماعی نیاز به اصلاح اقتصادی دارد. امروز ورود دولت به اقتصاد و حضور در زمینه‌ی تصدیگری‌ها و رقابت با بخش خصوصی باعث شده است فضای اقتصادی کشور دچار تنش شود. امروز همه لوازم لازم برای تغییر رویکرد اقتصادی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بسته جدید اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم با بسته‌ جدیدی که دولت با عنوان تسریع در رونق اقتصادی ارائه کرده است، بخشی از مسائل‌ حل شود. این بسته می‌تواند التیام نسبی در وضعیت رکود ایجاد کند، اما نمی‌تواند تمام مسائل را حل کند. در این مسیر پنج ماهه ابهاماتی وجود دارد که باعث شده است چندان مشخص و شفاف نباشد. این‌که قرار است این بسته به چه طریقی و چگونه صرف شود مشخص نیست آیا قرار است دوباره به بنگاه‌های بزرگ و خصولتی که در سالیان گذشته تسهیلات زیادی دریافت کرده‌اند بار دیگر منابع اختصاص داده شود یا بخش خصوصی؟ مطمئنا بخش خصوصی روند اجرای این بسته را به دقت دنبال خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: ما از مجلس شورای اسلامی استدعای جدی داریم که در این زمینه پایش جدی‌ای داشته باشد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید