Performancing Metrics

دولت رویکرد اقتصادی را عوض کند | اتاق خبر
کد خبر: 160572
تاریخ انتشار: 5 آبان 1394 - 15:47
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها سیاست اقتصادی که دولت در دو سال گذشته به دنبال آن بوده کنترل تورم است و دولت باید به دنبال تغییر رویکردهای اقتصادی خود باشد. ...

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها سیاست اقتصادی که دولت در دو سال گذشته به دنبال آن بوده کنترل تورم است و دولت باید به دنبال تغییر رویکردهای اقتصادی خود باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم، محمود آقایی گفت: بازار سرمایه از دو بعد اقتصادی و سیاسی نیاز به رفع ابهام دارد تا به شرایط ایدآل خود بازگردد. این کارشناس بازار سرمایه افزود: متاسفانه در شرایط کنونی جو نوسانگیری در بازار حاکم است؛ چرا که به محض این که بازار قدری مثبت می شود سهامداران اقدام به فروش سهام خود با هدف کسب سود در کوتاه مدت می کنند. وی اضافه کرد: شرایط کنونی بازار سهام به‌عنوان آینه اقتصاد کشور نشان از ادامه رکود دارد و باید دولت در این زمینه اقدام عملی انجام دهد تا بتواند رونق را به اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه بازگرداند. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که تنها سیاست اقتصادی که دولت در دو سال گذشته به دنبال آن بوده کنترل تورم است اذعان داشت: دولت باید به دنبال تغییر رویکردهای اقتصادی خود باشد و بر این اساس می بایست به سمتی برود که اقتصاد کشور از وابستگی شدید به صادرات کالاهای خام به ویژه خام فروشی نفت رهایی پیدا کند و اقتصاد کشور را به پویایی برساند و در پی این اتفاق است که معامله گران می توانند به رونق بورس امیدوار شوند. وی با اشاره به این که رسیدن به توافق یکی از ابهامات طولانی مدت و مهم بازار سرمایه است که رفته رفته رنگ باخته تصریح کرد: رفع تحریم به تنهایی نمی تواند برای اقتصاد کشور معجزه کند و سرمایه گذار خارجی زمانی به اقتصاد وارد می شود که بسترهای لازم برای این موضوع فراهم باشد؛ بعلاوه این که اگر مسوولیت اقتصاد مقاومتی را مبنای کار خود قرار دهند با تکیه بر توان داخلی می توان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید