Performancing Metrics

راه‎اندازی سامانه تهک جاده‎ای در مازندران | اتاق خبر
کد خبر: 300402
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 10:03
مدیرکل هواشناسی مازندران از راه‌اندازی سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) جاده‎ای در مازندران خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نوربخش داداشی امشب در نخستین جلسه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) جاده‌ای که با حضور مدیران راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در اداره‎کل هواشناسی این استان برگزار شد، اظهار کرد: پدیده‌های مخرب جوی مانند سرما و یخبندان، توفان، گرد و غبار، مه و کاهش دید، برف و بوران و بادهای شدید بر ایمنی جاده‌ها اثر گذاشته و سبب افزایش تصادفات جاده‌ای می‎شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این وضعیت‌ها نقش بسیار مهمی در جریان ترافیکی و کاهش خسارات ناشی از سوانح دارد، افزود: هدف اصلی هواشناسی جاده‌ای نیز اطلاع‎رسانی به کاربران جاده‎ای و کاهش این خسارت‌هاست.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه تصادفات جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر و خسارات جانی و مالی محسوب می‌شود که آثار سنگین ناشی از آن جوامع بشری را مورد تهدید قرار داده است، اظهار کرد: البته عوامل متعددی در بروز تصادفات جاده‌ای دخیل هستند که در واقع شامل خطای انسانی، نقص فنی وسیله نقلیه و شرایط جوی و جاده‌ای هستند.

داداشی با اشاره به اهمیت ایجاد یک سامانه برای توسعه هواشناسی کاربردی جاده‎ای، تصریح کرد: برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، کاهش خسارات ناشی از بلایای جوی، برطرف کردن ضعف سامانه‌های اطلاع‌رسانی، پیشگیری از اتلاف زمان، توان نیروی انسانی و منابع مالی نیاز به چنین سامانه‎ای احساس می‎شود.

داداشی با بیان اینکه هدف از جلسه امروز هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های مربوطه و اطلاع‌رسانی به‌موقع است تا از این طریق نیازسنجی مناسب داده‌ها و پیش‌بینی متناسب با نیازهای کاربران تهیه شود، اظهار کرد: طرح تهک از سال گذشته و در سازمان هواشناسی آغاز شد و قرار بود که در سایر بخش‎ها نیز به‎کار گرفته شود که ابتدا از بخش کشاورزی آغاز شد.

وی در پایان گفت: مازندران جزو نخستین استان‎هایی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف و تلاش همکاران اداره‌کل هواشناسی مازندران، تهک جاده‌ای در آن راه‌اندازی شد که ارتباط با کاربران نهایی و شناسایی آنها از اقداماتی است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید اجرا شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید