Performancing Metrics

ضرب‎الاجل ۴۸ ساعته «حیدر العبادی» برای خروج نیروهای ترکیه از عراق | اتاق خبر
کد خبر: 300448
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 00:30
نخست‎وزیر عراق با تعیین ضرب‌ا‌لاجل دو روزه برای خروج نظامیان ترکیه از عراق اعلام کرد که اگر نیروهای ترکیه تا ۴۸ ساعت دیگر خاک عراق را ترک نکنند، آنکارا باید منتظر هر گونه واکنش بغداد باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از النشره، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که در صورتی که ترکیه تا 48 ساعت دیگر نیروهای خود را از عراق خارج نکند، باید منتظر هر گونه واکنش بغداد باشد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که نخست وزیر عراق تهدید کرد که در خصوص ورود نیروهای نظامی ترکیه به شمال عراق به سازمان ملل مراجعه می‌کند.

از سوی دیگر، شورای امنیت ملی عراق در بیانیه ای تاکید کرد که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه از عراق ظرف 48 ساعت آینده، بغداد این حق  را دارد که از هر گزینه‌ای استفاده کند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق امروز(یکشنبه) در واکنش به اظهارت روز گذشته نخست وزیر ترکیه درباره هماهنگی این کشور با دولت مرکزی عراق برای ورود نیروهای ترکیه به موصل عراق، اعلام کرد که آنکارا در این باره هیچ گونه هماهنگی با بغداد نکرده است.

سعدی الحدیثی سخنگوی دفتر اطلاع رسانی ترکیه به السومریه نیوز گفته که «اظهارات احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه درباره هماهنگی با بغداد را به طور قاطع رد می‌کنیم.»

از سوی دیگر، گردان‌های «حزب الله» عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «در برابر نفوذ نیروهای ترکیه دست بسته عمل نمی‎کنیم و اگر کسی درباره قدرت ما شکی دارد می‌تواند از آمریکایی ها بپرسد.»

 

 

 

منبع:فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید