Performancing Metrics

۶۰۰۰ نفر از مسافران زمستانی در استان قزوین اسکان یافتند | اتاق خبر
کد خبر: 300588
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 15:11
معاون امورعمرانی استاندار قزوین گفت: در پی بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان قزوین با تلاش نیروهای امدادی بیش از شش هزار نفر از مسافران و در راه ماندگان در استان قزوین اسکان یافتند.

معاون امورعمرانی استاندار قزوین گفت: در پی بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان قزوین با تلاش نیروهای امدادی بیش از شش هزار نفر از مسافران و در راه ماندگان در استان قزوین اسکان یافتند.

در پی بارش شدید برف که از روز گذشته در محورهای مواصلاتی و مناطق کوهستانی استان قزوین آغاز شده و ادامه دارد مسافران و رانندگان عبوری در برخی مسیرها گرفتار شدند که نیروهای امدادی استان به کمک آنها شتافته و زمینه اسکان و کمکرسانی به آنها را فراهم کردند.

منوچهر حبیی معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص وضعیت امداد رسانی به مسافران در راه مانده اظهارداشت: در پی بارش برف در استان تمامی نیروهای امدادی استان در قالب تیم امدادو نجات برای کمک رسانی بسیج شدند و خوشبختانه با اقدام بموقع از هرگونه حادثه ناگواری که جان مسافران را به خطر بیندازد جلوگیری شد.

وی افزود: در رروز گذشته بیش از شش هزار نفر از مسافران و در راه ماندگان در قزوین به صورت اضطراری اسکان یافتند و با کمک راهداران برای بازگشایی مسیرهای پر برف اقدام شده است.

معاون امورعمرانی استاندار قزوین گفت: از شب گذشته تاکنون به هشت هزار و ۲۶۹ نفر از مسافرین و در راه ماندگان توسط ۴۵۰ نفر نیروی امدادی، ۲۵۹ دستگاه ماشین آلات سنگین و کمک دار و ۳۲ دستگاه آمبولانس در قالب ۸۴ تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.

قائم مقام استاندار در ستاد مدیریت بحران تصریح کرد: با اعلام اینکه شش هزار نفر از مسافرین  و در راه ماندگان در قزوین اسکان اضطراری یافتند خاطر نشان کرد: 
وی گفت: فرمانداران بر عملیات امدادرسانی و راهداری نظارت مستقیم دارند و با اداره کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری ها برای اسکان مسافرین و در راه ماندگان درمساجد و مراکز پیش بینی شده هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
 قائم مقام استاندار در ستاد مدیریت بحران افزود:

رضا گروسی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان هم در این باره گفت: با تشکیل ۸۴ تیم عملیاتی کار امدادرسانی به مسافران در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفت.

گروسی افزود: هشدارهای لازم در خصوص بارش سنگین برف به ادارات و دستگاههای اجرایی بویژه دستگاه های امدادرسان به صورت مکتوب اعلام شده بود که پیرو آن نیروهای امدادی و هلال احمر در محل ماموریت مستقر شدند.

وی بیان کرد: با تاکید استاندار قزوین، از روز گذشته با شروع تاریکی هوا مدیران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران به همراه نیروها و عوامل امدادی در محور های مواصلاتی و راهدارخانه ها و راه های اصلی مستقر شدند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: جاده های قزوین به کوهین، آزادراه قزوین به رشت، جاده قدیم قزوین به تاکستان و آزاد راه قزوین به زنجان بیشترین میزان کولاک را داشت و علی رغم  فعالیت گروههای راهداری برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی به دلیل شدت برف و کولاک از ساعت ۲۲ شب گذشته آزادراه قزوین- زنجان و مسیر قزوین -کوهین مسدود شده و تردد خودرو ها به دلیل تامین امنیت مسافرین و رانندگان توسط عوامل ناجا و پلیس راه  ممنوع اعلام شده است.

وی بیان کرد: تردد در مسیر آزاد راه قزوین- رشت نیز از شب گذشته با کندی شدیدی همراه بود اما در تمامی ساعات تردد و جریان داشت و عوامل اداره راه تمام وقت در مسیر حضور داشتند اما در حال حاضر آزادراه قزوین-رشت مسدود است و تلاش ها برای بازگشایی مسیرها توسط عوامل راهداری درحال انجام است.

گروسی افزود: از شب گذشته تا صبح امروز ۱۶ آذرماه تعداد دو هزار و ۴۵۳ دستگاه خودروی سبک و سنگین از میان برف و کولاک رها شده و به ۸۲۶۹ نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان  ادامه داد: علاوه بر آن ۶۰۰۰ نفر در محورهای مواصلاتی اسکان اضطراری  یافتند و ۴۰۷۲ تخته پتو، ۴۰۵۰ بسته جیره خشک، ۶۰۰۰ قرص نان در بین مسافرین و در راه ماندگان توزیع شد.

گروسی افزود: این خدمات و امدادرسانی به مسافرین و در راه ماندگان توسط ۴۵۰ نفر نیروی امدادی در قالب ۸۴ تیم عملیاتی، ۲۵۹ دستگاه ماشین آلات سنگین و کمک دار و ۳۲ دستگاه آمبولانس انجام شد و نیروها هم اکنون در محورها مشغول امدادرسانی و بازگشایی مسیرها هستند.

وی بیان کرد: بیشترین اسکان در محدوده شهرستان تاکستان با ۱۸۵۰ نفر و بیشترین امدادرسانی در محدوده محورهای مواصلاتی شهرستان قزوین با ۳۸۲۰ نفر انجام شد.

منبع: مهر

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید