Performancing Metrics

همکاری ایران و هلند در زمینه اجرای طرح های پژوهشی گل و گیاه | اتاق خبر
کد خبر: 300592
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 15:12
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی کشور
طرح های پژوهشی گل و گیاه زینتی به طور مشترک با کشور هلند اجرا می شود.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی کشور مستقر در محلات گفت: طرح های پژوهشی گل و گیاه زینتی به طور مشترک با کشور هلند اجرا می شود.

 

پژمان آزادی  افزود: قرارداد همکاری دو جانبه بین پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی کشور در محلات با دانشکده واخینگن در کشور هلند در هفته گذشته منعقد شده است که بر اساس آن پروژه های تحقیقاتی مشترکی با همکاری بخش خصوصی در این دو کشور اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح ها را ارتباطات علمی و تجاری، افزایش تولید و صادرات گیاهان زینتی عنوان و اظهار کرد: دست یابی به دانش فنی کشور هلند و تبادل اطلاعات و فن آوری با تجاری سازی این دانش در افزایش تولید و صادرات گیاهان زینتی بسیار موثر خواهد بود.
وی افزود: در این راستا محققان، کارشناسان و تولید کنندگان برتر گیاهان زینتی کشور از نمایشگاه ها و گلخانه های کشور هلند بازدید خواهند کرد.
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاه زینتی کشور ادامه داد: با بهره مندی از دانش فنی و تجاری سازی آنها کشور به هدف درآمد ارزی تا یک میلیارد دلار در سال دست خواهد یافت.
آزادی بیان کرد: دانش و فن آوری نوین در صنعت گیاهان زینتی، امری اساسی است که آرمان رهایی از اقتصاد تک قطبی نفتی و راهبرد محوری توسعه صنعت گل و گیاه و معطوف شدن به تولید برای توسعه صادرات این محصول پاک را در پی دارد.
وی افزود: بخش گیاهان زینتی یکی از ظرفیت های مهم کشاورزی است که در اشتغالزائی و درآمدهای ارزی نقش بسزایی دارد.
آزادی گفت: با وجودی که ظرفیت زیادی برای تولید گل و گیاه زینتی در کشور وجود دارد اما سطح زیر کشت این محصول بسیار پایین است.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی است که در سال 1375 راه اندازی شد.

منبع: ایرنا 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید