Performancing Metrics

اتحاد تکراری پرسپولیسی‌ها و ماجراهای عجیب | اتاق خبر
کد خبر: 300655
تاریخ انتشار: 16 آذر 1394 - 17:40
پرسپولیسی‌ها متحد شده‌اند دیگر هواداران‌شان را در دنیای مجازی و به خصوص اینستاگرام «تحویل» نگیرند.
اين اتفاقي است كه رخ داده و آنها صفحات مربوط به خود را كاملاً بسته‌اند. نوشته‌اند به خاطر توهين به هم‌تيمي‌هايمان اين كار را كرده‌ايم و «اينستا فعلاً تعطيل». اين مدل ادبيات اصلاً شايسته بازيكنان پرسپوليس نيست. از سوي ديگر باز هم بايد ابراز تأسف كنيم به خاطر كساني كه به علت از دست رفتن چند موقعيت در فقط يك بازي، به بازيكنان يك تيم بي‌احترامي كرده و در دنياي مجازي فحاشي مي‌كنند. اين فرهنگ غلط و زشت معلوم نيست از كجا وارد ادبيات مجازي ايراني‌ها شد اما با نهايت تأسف مي‌گوييم اصلاً ارزش نداشت كه شاهد و ناظر اين همه اتفاق بد باشيم.

بازيكنان فحش بخورند تا هواداران فوتبال به خاطر عصبانيت از دست رفتن چند فرصت به آرامش برسند. غيرقابل تصور و غيرقابل دفاع است اما بازيكنان پرسپوليس نيز بدترين راه مبارزه را انتخاب كرده‌ و صفحات خود را بسته‌اند. البته آنها مجبورند به زودي صفحات‌شان را باز كنند، چون علاقه وحشتناكي به فضاي مجازي و تعريف و تمجيدهايي كه در آن مي‌بينند، دارند! اين اولين بار نيست كه پرسپوليسي‌ها دست به انجام يك حركت مشترك زده‌اند. اتحاد آنها سابقه‌دار است. بارها طي سال‌هاي اخير شاهد اين مدل از اتحادها بوديم و البته در سال‌هاي بعد نيز ادامه مي‌يابد. چند ماجرا در مورد قهر دسته‌جمعي و اتحاد سرخپوشان را مي‌خوانيد:

زمزمه‌هاي ناخوشايند از اردوي كيش
تبعيض براي پرسپوليس سم است

مديريت درست و اصولي و رعايت كردن عدالت در پرداخت حق و حقوق بازيكنان يك موضوع بسيار حساس و مهم است و كوچك‌ترين اهمال در آن مي‌تواند توفان بزرگي به پا كند!
نگاهي به شرايط كنوني پرسپوليس و شايعاتي كه در مورد دلخوري برخي بازيكنان در اردوي كيش به گوش مي‌رسد، مي‌تواند زمينه‌ساز همين توفان باشد. وقتي در يك تيم تبعيض صورت پذيرد و بازيكنان متوجه شوند برخي از همبازيان آنها درصد بيشتري از مبلغ قرارداد خود را گرفته‌اند و سرشان بي‌كلاه مانده بدون ترديد دلخور مي‌شوند.
همه چيز به هم مي‌‌ريزد و اعتماد‌ها از بين مي‌رود. بديهي است در چنين شرايطي از برخي بازيكنان هم خواسته شده درباره دريافت درصد بيشتر لام تا كام حرف نزنند و به قول معروف راپورت ندهند!
اغلب اين افراد هم در زمره بزرگ‌تر‌هاي تيم محسوب مي‌شوند كه از اعتبار ويژه‌اي نزد جوان‌تر‌ها برخوردارند. حرف‌شان خريدار دارد و بايد در اصل به دنبال حق كم‌تجربه‌ها باشند اما وقتي همين با‌تجربه‌ها پول بيشتري دريافت مي‌كنند تا سكوت كنند آنگاه تبعات بد‌تري هم در راه است.

جو بي‌اعتمادي در تيم به راه مي‌افتد و ديگر كوچك‌تر‌‌ها به بزرگ‌تر‌ها احترام نگذاشته و براي حرف آنها تَره هم خرد نمي‌كنند!
جوان‌تر‌ها وقتي مي‌بينند بازيكنان بزرگ‌تر به خاطر پول بيشتر به طرف باشگاه چرخيده و آنها را تنها گذاشته‌اند دل‌شان مي‌شكند و به دنبال راهي براي تلافي مي‌گردند.
شايد در چنين شرايطي دست‌اندركاران باشگاه تصور كنند مي‌توانند با جذب بزرگ‌تر‌هاي تيم جلوي برخي اتفاقات حاشيه‌اي و اعتراض را بگيرند اما متأسفانه راهي بدتر را انتخاب كرده‌اند. اين دودستگي و اختلاف بد‌ترين سم براي هر تيمي است.

بدون شك يكي از مهم‌ترين فاكتور‌هاي موفقيت در هر تيم باشگاهي اتحاد و همدلي است و دست‌اندركاران و مديران همواره به دنبال ايجاد اين وحدت هستند. زماني كه مسئولان يك باشگاه خود نا‌آگاهانه در راستاي ايجاد اختلاف گام برمي‌دارند پيداست نمي‌توان چشم‌انتظار موفقيت آن تيم بود. البته اميدواريم اين اخبار كه از اردوي پرسپوليس در جزيره كيش به بيرون درز پيدا كرده از بيخ و بن اشتباه باشد اما در صورت صحت بايد فاتحه اين تيم را خواند. پيشنهاد ما به مسئولان پرسپوليس هم اين است كه براي جلوگيري از هرگونه اعتراض و حاشيه در تيم عدالت را رعايت كرده و به همه بازيكنان به يك ميزان پول پرداخت كنند.
اين بهترين راه‌ براي ايجاد همبستگي در تيم بزرگ پرسپوليس است.

اعتصاب و تعطيلي تمرين
چند ماه قبل، تعدادي از بازيكنان سراغ هادي نوروزي، كاپيتان وقت پرسپوليس، رفتند و گفتند چون پول نگرفته‌اند، نمي‌خواهند تمرينات را ادامه دهند. هادي با اين موضوع مخالفت كرد اما وقتي اتحاد بازيكنان را ديد، از آنها خواست به خاطر هواداران تمرينات را حداقل در سالن وزنه ادامه دهند و سپس با هماهنگي با برانكو، تمرين را تعطيل كردند. اتحاد آنها باعث شد تعطيلي تمرينات پرسپوليس براي 4 روز ادامه يابد و تا وقتي علي‌اكبر طاهري سر تمرين نرفت، بازيكنان نيز بي‌خيال قضيه نشدند. اتحادشان در آن زمان بي‌سابقه بود.

فقط بگوييد تقصير داور بود
در مقطعي از فصل، بازيكنان پرسپوليس در يك بازي حساس مي‌توانستند به راحتي 3، 4 گل به ‌ثمر برسانند اما هرگز از فرصت‌هايشان استفاده نكردند. در دقايق پاياني اما داور بازي دو اشتباه تأثير‌گذار بر بازي داشت تا پرسپوليس بازنده شود. در رختكن، بازيكنان هماهنگ كردند تا يك به يك مقابل دوربين گزارشگران صدا و سيما و همچنين خبرنگاران قرار بگيرند و عليه داور سرشناس آن بازي مصاحبه‌هاي تندي انجام بدهند. اين كار به خاطر آن بود تا هواداران موضوع اصلي يعني از بين رفتن موقعيت‌هاي گلزني توسط پرسپوليسي‌ها را از ياد ببرند. آنها به خواسته‌شان نيز رسيدند و هيچ‌ كس از مهاجمان ايراد نگرفت، چون اتحاد حرف اول و آخر را مي‌زد.

مصاحبه عليه بعضي‌ها
دو فصل قبل و هنگامي كه از سوي وزارت ورزش، مبلغ قرارداد بازيكنان پرسپوليس منتشر شد، تك‌تك آنها با هماهنگي و اتحادي مثال‌زدني عليه بعضي از مسئولان وزارت ورزش مصاحبه‌هاي جنجالي انجام دادند. آن اتحاد نيز در نوع خود بي‌سابقه بود. مصاحبه‌هاي گاه توهين‌آميز عليه كساني كه جايگاهي در وزارت ورزش به عنوان بانيان باشگاه دارند، آن هم با حمايت كادر فني و كادر مديريتي باشگاه. پرسپوليسي‌ها طوري برنامه‌ريزي كرده و متحد شده بودند كه حرف‌هاي هماهنگ شده بر زبان بياورند و تقريباً همه مصاحبه‌ها مثل هم بود.

هر كس گل زد مثل هادي شادي كند
بعد از فوت هادي نوروزي، بازيكنان پرسپوليس با بدترين شرايط روحي و رواني تمرينات را ادامه دادند. بعضي از آنها كه طي ماه‌هاي قبل از فوت هادي، مدام عليه نوروزي موضع داشتند و او را كاپيتان خوبي براي پرسپوليس نمي‌دانستند، با شرمندگي بيشتر و برخي كه هميشه مدافع هادي بودند، با روحيه بهتري كار را دنبال كردند. قرار بر اين شد كه هر كس موفق به گلزني مقابل صبا شد، مانند هادي نوروزي خوشحالي كند. مهدي طارمي گل زد و همين اتفاق هم افتاد. در پايان بازي به رختكن رفتند و قرار گذاشتند تا پايان فصل هر كس گل زد، اين اتفاق را تكرار كند و براي شادي گل‌هايش، يادي از هادي نوروزي كند اما اين اتحاد خيلي زود از بين رفت.

اتحادي كه هرگز ثابت نشد
البته يك اتحاد خطرناك هم وجود دارد كه سند قابل اثباتي در موردش نيست اما برخي از بازيكنان در گفت‌وگوهاي دوستانه و خارج از فضاي مصاحبه، بارها در موردش صحبت كرده‌اند؛ اتحاد براي بركناري مانوئل ژوزه. آنها وقتي مانوئل سرمربي بود، نمي‌توانستند تيم خوبي باشند و به اندازه كافي توانايي‌هايشان را نشان دهند اما به محض اينكه قرار بر اخراج ژوزه شد، با حساب 6 بر صفر ملوان بندر انزلي را در جام‌ حذفي با سرمربيگري يحيي گل‌محمدي شكست دادند. بعدها گفته شد بازيكنان «هم‌قسم و متحد» شده بودند به خاطر رفتن مانوئل ژوزه پرتغالي يك جشن واقعي بگيرند.

منبع: خبرورزشی

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید