Performancing Metrics

صدور مجوز واردات 106 خودرو برای معلولان | اتاق خبر
کد خبر: 301211
تاریخ انتشار: 18 آذر 1394 - 20:34
سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک کشور مجوز واردات 106 دستگاه خودرو برای استفاده معلولان را صادر کرد.

سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک کشور مجوز واردات 106 دستگاه خودرو برای استفاده معلولان را صادر کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این مجوز پس از اعلام فهرست 106 نفر از معلولان واجد شرایط استفاده از تسهیلات از سوی سازمان بهزیستی و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، به گمرک کشور داده شده است.
سازمان توسعه تجارت در نامه خود به گمرک خواسته است مطابق مفاد مصوبه مربوطه (مشروط به عدم انتقال به غیر در مدت پنج سال و همچنین مشروط به واردات خودروهای دارای ضوابط فنی با گنجایش حجم موتور حداکثر تا سقف 2500 سی.سی) اقدام لازم صورت گیرد و نتیجه به این سازمان گزارش شود.
به گزارش ایرنا، سال 91 بود که سازمان بهزیستی اعلام کرد قرار است تسهیلاتی برای ورود خودروهای مناسب سازی شده خارجی به معلولان ارائه شود. آنگونه که بهزیستی اعلام کرده بود با مصوبه دولت 4700 نفر از معلولان می توانستند با تخفیف 30 میلیونی در عوارض گمرکی نسبت به واردات خودروهای خارجی اقدام کنند.
برای اجرای کار هم سایتی برای ثبت نام مددجویان متقاضی خودروهای مناسب سازی شده راه اندازی شد و بیش از ۲۰ هزار معلول برای دریافت خودروهای مناسب سازی شده ثبت نام کردند. البته بهزیستی اعلام کرد که تنها برای 4700 مجوز ظرفیت دارد و این ظرفیت که تنها یک چهارم متقاضیان بود، قرار شد از طریق قرعه کشی به متقاضیان واگذار شود؛ اما در همان زمان نسبت به این طرح ایرادهایی گرفته شد.
اکنون با گذشت سه سال از مجوزهای ورود خودروی مناسب شده برای معلولان، تابستان امسال در جلسه ای با حضور سازمان های مردم نهاد معلولان، بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریعتر رفع و این افراد که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید