Performancing Metrics

رتبه نخست صادرات کالا برای گمرک منطقه ویژه انرژی پارس | اتاق خبر
کد خبر: 301212
تاریخ انتشار: 18 آذر 1394 - 20:34
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از این منطقه ٣٢ درصد افزایش یافت و این گمرک رتبه نخست صادرات کالا میان گمرک های کشور را به دست آورد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از این منطقه ٣٢ درصد افزایش یافت و این گمرک رتبه نخست صادرات کالا میان گمرک های کشور را به دست آورد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، «مهدی یوسفی» گفت: در هشت ماه نخست امسال، هشت میلیون و ٧٢٧ هزار و ٧٨٠ تن کالای غیرنفتی از منطقه به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ٣٢ درصدی را نشان می دهد.
به گفته او، در هشت ماه نخست پارسال ٦ میلیون و ٦٢٠ هزار و ٨٥٦ تن کالای غیرنفتی از این منطقه به خارج از کشور صادر شد.
وی راه اندازی فازهای تازه پارس جنوبی برای تامین خوراک اصلی مجتمع های پتروشیمی و نیز تمایل کشورها به دریافت محصول تولیدی این منطقه را از دلیل های افزایش صادرات عنوان کرد.
این مقام مسئول گفت: در هشت ماه نخست امسال ١٥ میلیون و ٤٢ هزار و ٦٠٨ تن کالای غیرنفتی و میعانات گازی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج صادر شده است که این میزان صادرات، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، صادرات کالاهای نفتی و میعانات گازی در آبان ماه امسال را ٩٩٢ هزار و ١٩٤تن اعلام کرد و گفت: کالاهای تولید شده در منطقه ویژه پارس به ٢٩ کشور مختلف صادر می شود.
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر پایه مصوبه هیات وزیران به منظور استفاده از گاز حوزه پارس جنوبی و فعالیت در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی در سال 1377 تاسیس شد.
این منطقه با 30 هزار هکتار زمین قابل ساخت و ساز در شرق استان بوشهر، در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است و با حوزه گازی پارس جنوبی در خلیج فارس، نزدیک به 105 کیلومتر فاصله دارد.
بخش ایرانی میدان گازی پارس جنوبی با داشتن 14 تریلیون مترمکعب گاز و 18 بیلیون بشکه میعانات گازی، هشت درصد گاز دنیا و 48 درصد ذخائر گازی ایران را تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید