Performancing Metrics

پلیس کره جنوبی رهبر اتحادیه کارگری را دستگیر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 301376
تاریخ انتشار: 19 آذر 1394 - 18:26
پلیس کره جنوبی امروز (پنجشنبه) و پس از مدتها رهبر اتحادیه کارگری را در حالی دستگیر کرد که گمان می‌رود وی در سازماندهی تظاهرات ضد دولتی ماه گذشته میلادی که به خشونت کشیده شد، دست داشته باشد.

پلیس کره جنوبی امروز (پنجشنبه) و پس از مدتها رهبر اتحادیه کارگری را در حالی دستگیر کرد که گمان می‌رود وی در سازماندهی تظاهرات ضد دولتی ماه گذشته میلادی که به خشونت کشیده شد، دست داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، بیش از 2000 پلیس یونیفورم پوش معبدی بودایی را که هان سانگ-گیون، رهبر کنفدراسیون اتحادیه تجاری کره در آن به مدت یک ماه پناه گرفته بود، محاصره کرده و وی را بازداشت کردند.

این دستگیری درست یک ماه پس از آن صورت گرفت که گمان می‌رود این مرد در تظاهراتی ضد دولتی که به خشونت کشیده شد، دست داشته است؛ تظاهراتی که علیه بدتر شدن وضعیت کاری و حمله به آزادی‌های شخصی و سیاسی از سوی پارک گئون های، رییس جمهوری محافظه کار کره جنوبی برگزار شد.

 "هان سانگ-گیون" به همراه یک راهب ارشد و ده‌ها تن از اعضای اتحادیه کارگری کره جنوبی و حامیانشان از معبد خارج شد. این معبد بودایی محل اسکان مخالفان سیاسی است که برای جلوگیری از دستگیر شدن،‌ به آن پناه می‌برند.

 این راهب بودایی در حالیکه دست بند پلیس به دستانش بود و در محاصره ماموران فریاد زد: تلاش‌های ما را نابود کنید تا قوانین کار بدتر شود.

 وی همچنین خواستار برگزاری اعتصاب سراسری در روز چهارشنبه شد. همچنین قرار است یک تظاهرات گسترده علیه رییس جمهوری در 19 دسامبر 2015 برگزار شود.

 این تظاهرات علیه پیشنهاد رییس جمهوری در تدوین مجدد قوانین مربوط به کار است که به کارخانجات این اجازه را می‌دهد تا آزادی بیشتری در اخراج و جابجایی کارگران موقت داشته باشند. این معتراضان همچنین نسبت به رفتار و عملکرد دولت سئول در قبال مخالفان انتقاد کردند. دولت سئول آزادی رسانه‌ها را به ویژه پس از انتشار گزارش‌هایی درباره غرق یک کشتی تفریحی که باعث کشته شدن بیش از 300 تن شد، محدود کرده است.

 پلیس کره جنوبی همچنین قصد دارد تا حکم دستگیری رسمی را برای این رهبر کارگری صادر کند و وی احتمالا با اتهاماتی نظیر تخطی از قانون و برگزاری غیرقانونی تجمع مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید