Performancing Metrics

دردانی دانشگاه کویت از همکاری های فرهنگی ایران و کویت | اتاق خبر
کد خبر: 301426
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 03:04
دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه کویت طی نشستی از عملکرد و فعالیت فرهنگی نمایندگی ایران و کشورهای مصر، یونان، عربستان، ایتالیا و اسپانیا برای برنامه ریزی جهت دیدار استادان و دانشجویان گروه تاریخ این دانشکده از آثار تاریخی و مراکز فرهنگی این کشورها قدر

به گزارش اتاق خبر،در این مراسم که دیروز چهارشنبه در تالار این دانشکده با حضور سفرا و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، یونان، مصر و اسپانیا برگزار شد، دکتر حیات ناصر الحجی رئیس دانشکده طی سخنانی بر اهمیت گسترش روابط و پیوندهای فرهنگی میان ملت ها و کشورها تاکید کرده گفت: دیپلماسی فرهنگی و عمومی یکی از اهداف دانشگاه کویت است و همواره بر اهمیت تفاهم و گفتگوی فرهنگها و تمدنهای انسانی تاکید کردیم.
دکتر عبدالهادی العجمی رئیس گروه تاریخ دانشگاه کویت دیگر سخنران این مراسم نیز دیدار و گفت و گوی دانشجویان را از مراکز تاریخی و آثار فرهنگی و باستانی دیگر کشورها، عامل آشنایی با جوهره و تاریخ ملت انان دانست.
رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کویت با اهدای لوح تقدیر به دکتر علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت از تلاشهای فرهنگی و دانشگاهی سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی سفارت در تحکیم و گسترش همکاریهای علمی و فرهنگی دو کشور قدردانی کرد. در این مراسم همچنین از آقایان دکتر عبدالرحمن عوضی و دکتر محمد سنعوسی و سمیر ارشدی نیز جداگانه تقدیر بعمل آمد.
دکتر عنایتی طی مصاحبه ای با رسانه های گروهی کویت در حاشیه این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت داد وستد علمی وفرهنگی دانشگاههای دو کشور از جمله دیدار رییس دانشگاه کویت از ایران و همچنین دیدار روسا و استادان دانشکده های علوم اجتماعی و شریعت، آمادگی کشورمان را برای دیدار استادان و دانشجویان گروه تاریخ از سایر شهرهای تاریخی کشورمان اعلام کرد.
یادآور می شود رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در کویت طی سالهای گذشته با اعزام چندین گروه از استادان، اندیشمندان و روزنامه نگاران کویتی به جمهوری اسلامی ایران فصل نوینی در روابط فرهنگی و رسانه ای دو کشور همسایه و مسلمان رقم زد .
در دیدار روسا و استادان دانشگاه کویت از دانشگاههای فردوسی مشهد، اصفهان، شیراز و تهران 6 توافقنامه همکاری فرهنگی و علمی و مبادله استاد و دانشجو به امضا رسید .
دانشگاه کویت نیز در راستای همین توافقنامه ها پذیرای 30 دانشجو از دانشگاههای مختلف کشورمان جهت گذراندن دوره دانش افزایی زبان عربی بود که زمینه ساز ارتباط جدی تر دانشجویان و جوانان دو کشور همسایه بوده است.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس و صنایع دستی کشورمان دربرگیرنده آلبوم های عکس و پوستر و صنایع دستی شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز برپا بود که مورد بازدید و استقبال دانشگاهیان کویت و سفرای کشورهای خارجی قرار گرفت 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید