Performancing Metrics

انتقاد توماس باخ از مقایسه رسوایی‌های فیفا و دوومیدانی | اتاق خبر
کد خبر: 301517
تاریخ انتشار: 20 آذر 1394 - 20:26
رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد رسوایی‌های فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی (IAAF) و فیفا یکسان نیستند و مشکلات و نگرانی‌های متفاوتی در‌ رابطه با این دو سازمان وجود دارد.

رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک اعلام کرد رسوایی‌های فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی (IAAF) و فیفا یکسان نیستند و مشکلات و نگرانی‌های متفاوتی در‌ رابطه با این دو سازمان وجود دارد.

اخیرا فیفا و IAAF دچار مشکلات مربوط به دوپینگ و فساد شدند و بررسی‌هایی در‌ رابطه با این دو سازمان در حال انجام است.

امروز (جمعه) اعلام شد مسئولان فرانسوی در حال بررسی این مساله هستند که چگونه مسابقات جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی 2021 به یوجین آمریکا رسیده بدون این که نامزدی قانونی برای این انتخابات انجام شود. آمریکا تاکنون میزبان این بازی‌ها نبوده است.

سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی از انتخاب آمریکا برای این میزبانی حمایت و اعلام کرده است این انتخاب قانونی انجام شده از آنجایی که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی و فوتبال، هر دو ورزش‌های بسیار محبوبی هستند، مقایسه‌هایی بین رسوایی‌ها در این دو ورزش صورت گرفته است. با این حال باخ اعلام کرده است این مقایسه درست و عادلانه نیست.

باخ در این‌باره اعلام کرد: با تمام احترامی که قائلم باید بگویم این مشکلات باهم متفاوت هستند. همکاری خوبی بین وادا و IAAF شاهد هستیم.

کو معتقد است بحران‌های موجود در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی وخیم‌تر از رسوایی‌های فیفا هستند. او در این‌باره هم گفت: نمی‌توانم باور کنم. مسایلی که با آن مقابله می‌کنیم جدی هستند. بررسی‌ها درباره فساد فیفا نیز هفته‌ گذشته جدی‌تر شد و 16 مسئول توسط دپارتمان قضایی آمریکا محکوم شدند.

اعطای میزبانی جا‌م جها‌نی 2018 و 2022 به روسیه و قطر نیز در حال بررسی است.

باخ تایید کرد IOC درباره شرایط فیفا نگران است. او در این مورد هم اظهار کرد: نه تنها IOC نگران است بلکه فدراسیون‌های ورزشی در سراسر دنیا نیز از این شرایط نگران هستند. هفته‌ به هفته‌ خبرهای بدی می‌شنویم اما اصلاحات، قدم‌ مثبتی در راه درست است.

هیات اجرایی فیفا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فیفا باید تمهیدات لازم را به کار گیرد تا مشکلات هر‌چه‌ ز‌و‌د‌تر مشخص و حل شوند.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید