Performancing Metrics

ورد سامانه جدید بارشی از یکشنبه | اتاق خبر
کد خبر: 301704
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 01:38
9 استان کشور روز دوشنبه شاهد بارش شدید خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به برقراری پدیده غبار محلی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه، 22 آذر خبر داد و افزود: 9 استان کشور روز دوشنبه شاهد بارش شدید خواهند بود.

 احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا جوی آرام در غالب مناطق کشور حاکم بوده که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با پدیده غبار محلی همراه خواهد بود.

 وی با بیان اینکه از اواخر یکشنبه 22 آذر، سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد، افزود: این سامانه در روز دوشنبه علاوه بر شمال غرب و غرب در جنوب غرب و به تدریج در برخی مناطق جنوب، مرکز، سواحل شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق خواهد شد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: شدت بارش در روز دوشنبه 23 آذر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

وی افزود: در روز سه‌شنبه 24 آذر نیز از شدت بارش در مناطق غربی، جنوب و مرکز کشور کاسته شده و از بعدازظهر این روز بارش‌ها محدود به استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق خواهد شد، همچنین این سامانه اوایل روز چهارشنبه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در ادامه به وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده هم اشاره کرد و گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی، در اواخر وقت افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 7 و 2 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه، نیمه ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 6 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید