Performancing Metrics

تنبیه بدنی دانش آموزان در یک مدرسه لرستان (+فیلم) | اتاق خبر
کد خبر: 302218
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 07:26
معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد.

معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران پاپایی معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش  درخصوص بررسی فیلم پخش شده تنبیه بدنی شاگرد هنرستان فنی حرفه‌ای باهنر در شهرستان الیگودرز گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد. آموزش و پرورش به کرات از طریق بخش‌نامه‌های متعدد این موضوع را به اطلاع فرهنگیان رسانده و اگر موردی خلاف آن مشاهده شود تخلف است و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی در خصوص نحوه برخورد با دانش‌آموز متخلف گفت: در برخورد با قصور و عدم انجام مسئولیت دانش‌آموختگی قانون به همکاران فرهنگی در ابتدا اجازه‌ی تذکر و اخطار شفاهی به صورت خصوصی، در جمع و سپس تغییر کلاس می‌دهد و در نهایت اگر این روند توسط دانش‌آموز ادامه پیدا کند اخراج موقت وی از مدرسه و مدارس حوزه مربوطه را در پی دارد.

پاپایی اشاره کرد: اگر این موضوع شدت یابد و اخطارهای در نظر گرفته شده مؤثر نباشد دانش‌آموز از تحصیل در کلیه مدارس محروم می‌شود.

وی اظهار داشت: این قوانین و ضابطه‌ها برای آگاه‌سازی به صورت کتابچه و بخش‌نامه به همکاران فرهنگی ابلاغ شده است. در مقابل نیز اگر معلمی از حد و مرز قانون گذر کرد و دانش‌آموز را با تنبیه بدنی مجازات کرد دانش‌آموز و اولیایی او می‌توانند از طریق ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رفتار همکار فرهنگی را مورد پیگرد قرار دهند.

پاپایی با اشاره به این که این مرکز پاسخگویی در تمامی ادارات آموزش و پرورش در کل کشور مستقر است، ادامه داد: به نسبت شدت وارده از طرف معلم به دانش‌آموز، مسئولیت پیگیری این موضوع به مراجع ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط واگذار می‌شود که یکی از این ادارات اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است.

وی در ادامه افزود: محمدی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز پس از تأیید صحت این فیلم گفت علی‌رغم تأکید فراوان آموزش و پرورش به پایبندی به آیین نامه اجرایی مدارس و تأکید بر ممنوع بودن تنبیه بدنی در مدارس باز هم به ندرت شاهد این نوع تذکر هستیم. که در پی آن تیم ما به ویژه مدیر آموزشگاه پیگیری‌های لازم را انجام داده و به همکار فرهنگی تذکرات لازم داده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز از اظهار پشیمانی و ندامت معلم خاطی خبر داد و گفت از دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان دلجویی شده است.

منبع: عصر ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید