Performancing Metrics

کاخ سفید اعمال تحریم علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی را رد نکرد | اتاق خبر
کد خبر: 302448
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 05:06
سخنگوی کاخ سفید احتمال اعمال تحریم علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی اخیر را رد نکرد.

سخنگوی کاخ سفید احتمال اعمال تحریم علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی اخیر را رد نکرد.

 "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت در صورتی که مقامات امنیتی آمریکا به این نتیجه برسند که اتخاذ اقدامات بیشتر درباره آزمایش موشکی ایران منافعی دارد، دولت اوباما این اقدامات را اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اعمال تحریم هایی علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی گفت در صورتی که اتخاذ این اقدام مفید باشد اوباما نمی تواند در برابر تصمیم مقامات آمریکا ایستادگی کند.

پیشتر نیز "جان کربی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اخبار مربوط به آزمایشات موشکی جدید ایران گفته بود که این آزمایشات نقض برجام نیست اما نقض قطعنامه‌های موجود شورای امنیت است.

همچنین چند روز پیش سامانتا پاور،‌ نماینده آمریکا در سازمان ملل، در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت بحث‌ها در شورای امنیت این نهاد بین‌المللی درباره آزمایش موشکی اخیر ایران ادامه دارد.

آمریکا و برخی کشورهای غربی در 30 آبان از کمیته تحریم‌های شورای امینت سازمان ملل خواستند تا درباره آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد در ایران تحقیقات لازم را انجام دهد.

پاور به سناتورهای آمریکایی اعلام کرد که این موضوع هم‌اکنون در یک پانل تخصصی در حال بحث بوده و اینکه کمیته تحریم‌ها درباره این مسأله نشستی برگزار خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید