Performancing Metrics

انتظار از اوباما برای وتو کردن یک مصوبه | اتاق خبر
کد خبر: 302601
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 15:53
رییس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی عنوان کرد
انتظار می‌رود افکار عمومی آمریکا و به خصوص ایرانیان مقیم آمریکا فضایی فراهم کنند که مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر دریافت مجدد ویزا به آمریکا برای افرادی که طی پنج سال گذشته به ایران سفر کرده‌اند، اجرا نشود یا توسط رییس جمهور آمریکا وتو شود.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: انتظار می‌رود افکار عمومی آمریکا و به خصوص ایرانیان مقیم آمریکا فضایی فراهم کنند که مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر دریافت مجدد ویزا به آمریکا برای افرادی که طی پنج سال گذشته به ایران سفر کرده‌اند، اجرا نشود یا توسط رییس جمهور آمریکا وتو شود. 

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا محسن بهرامی ارض‌اقدس درباره تاثیر فضا و روابط اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها در پی مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه " افراد 38 کشوری که طی پنج سال گذشته به ایران سفر کرده باشند باید برای سفر به آمریکا فرآیند دریافت ویزا را طی کنند" گفت: اساسا یک اعتراض کلی به رویکرد دولت آمریکا داریم؛ وقتی آمریکا در 1+5 به توافق رسیده‌ و برجام نیز به نتیجه رسیده است، هر حرکتی که حاکی از مخالفت و مقاومت در اجرای برجام باشد غیر منتظره است.

وی با بیان این‌که ما توانسته‌ایم اقتصاد‌مان را در سخت‌ترین شرایط از گردنه‌های سخت عبور دهیم افزود: پیش از این دنیا به سرکردگی آمریکا جنگ اقتصادی را با ایران آغاز کرد اما در نهایت با وجود ایجاد مشکلات و هزینه‌هایی که تحمیل شد، کشور راه خود را طی کرد.

بهرامی ارض‌اقدس تصریح کرد: این اقدام هم اگر عملیاتی شود و به تصویب برسد مانند گذشته می‌تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. در دوران پساتحریم یکی از حوزه‌های مهم برای ما توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه است. این طرح می‌تواند تهدید جدی برای مردم کشور‌هایی باشد که مشتاقانه در انتظار رفع تحریم‌ها بودند تا از ایران و میراث فرهنگی که متعلق به نسل‌های گذشته بشری است بازدید کنند.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و صادرات اتاق بازرگانی تهران افزود:‌ در گذشته به خاطر مسائل مربوط به تحریم، مردم سایر کشور‌ها نگران بودند که به ایران سفر کنند اما اکنون که تحریم‌ها لغو شده است، مردمی که می‌خواهند برای مسائل اقتصادی و فرهنگی به ایران بیایند برای چنین طرحی در شگفت هستند و افکار عمومی جهان باید نسبت به نمایندگان مجلس آمریکا این سوال را مطرح کنند.

بهرامی ارض اقدس اضافه کرد: این انتظار وجود دارد که افکارعمومی و احزابی که در آمریکا مقابل چنین افکاری هستند و همچنین ایرانیان مقیم آمریکا فضایی را فراهم کنند که این طرح به تصویب نرسد و رییس جمهور آمریکا این طرح را وتو کند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور تصریح کرد: حوزه گردشگری ما طبیعی است که محدود به آمریکا و اروپا نیست. تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور بین پنج تا هفت میلیون نفر برآورد می‌شود. همچنین باید روی افرادی که عمدتا از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند برای حوزه گردشگری و اقتصادمان سرمایه‌گذاری کنیم.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: در بخش گردشگری می‌توانیم با ایرانیان خارج از کشور شروع کنیم و آمد و رفت ایرانیان خارج از کشور را تسهیل کنیم و از طریق رایزنان فرهنگی و نمایندگان سیاسی در سایر کشور‌های دنیا فضا را برای سفر ایرانیان و هموطنان خودمان مساعد کنیم تا به ایران سفر کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید