Performancing Metrics

به استودیو هنرمندان ایرانی در تهران خوش آمدید! | اتاق خبر
کد خبر: 302674
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 13:13
روزنامه بریتانیایی "گاردین" با انتشار گزارشی از داخل استودیوهای هنری نقاشان ایرانی در تهران عکسبرداری کرده است.گاردین در بخش دیگری از این گزارش به سراغ هومن مرتضوی رفته با استودیویی پر از مجسمه های عجیب و غریب و پوشیده شده با ماسک. هومن 51 سال می گوید که

به گزارش اتاق خبر، خبرنگار این روزنامه می نویسد:"استودیو "بیتا فیاضی" 53 ساله در محله ای در جنوب تهران قرار دارد جایی که دود زیادی به چشم می خورد و به دور از وفور و نعمت و فراوانی است که در شمال پایتخت می توانید ببینید. هنر او پیچیده است. او با مواد و مردم مختلفی برای حلق آثارش سر و کار دارد.

او از تعاملات خود با مردم برای خلق آثارش الهام می گیرد. در پروژه اخیرش ، او با گروهی از مردم با پیشینه های اقتصادی و اجتماعی مختلف سر و کار داشت و نوع تزئین فضای داخلی خانه و محل زندگی آنان را به مخاطب نشان می داد".
 
خبرنگار گاردین به سراغ یکی دیگر از هنرمندان رفته است و می نویسد:"عذرا عقیقی متولد قم است. او در دانشگاه اشکال سنتی خوشنویسی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. او ساعت های طولانی بر روی بوم کار می کند. می گوید که دین یک منبع الهام بخش برای کارهایش بوده است. از دید وی اشکالی که ترسیم می کند فراتر از معنای واژگان هستند".
 

خبرنگار گاردین در ادامه می نویسد:"حامد رشتیان 31 ساله است و به عنوان مجسمه ساز بیش از یک دهه است که فعالیت می کند. او با انواع مختلفی از مواد بای خلق آثارش استفاده کرده است از برنز گرفته تا فایبرگلاس. او می گوید که اکنون از نظر مالی مشکلی ندارد و آثارش را به خوبی می فروشد".
 

گاردین در بخش دیگری از این گزارش به سراغ هومن مرتضوی رفته با استودیویی پر از مجسمه های عجیب و غریب و پوشیده شده با ماسک. هومن 51 سال می گوید که او اگاهانه اشیایی عجیب را انتخاب کرده است.
 

گاردین در ادامه می افزاید:"نیوشا توکلیان" 34 ساله عکاس خبری است که برنده جوایزی نیز شده است. او از سن 16 سالگی عکاسی می کند و می گوید که در دوران اصلاحات فرصت خوبی برای او همزمان با تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه ایجاد شد تا به سمت این رشته گرایش پیدا کند".
 

گاردین در پایان به سراغ محمود محمود بخشی رفته است و می نویسد:"آقای بخشی 38 ساله است و از پیکرنگاری های پس از انقلاب الهام گرفته است. او از نمادهای مذهبی وانقلابی بهره می گیرد". 
 

 

 

 

منبع: خرداد

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید