Performancing Metrics

ضرورت تعامل دولت با بخش خصوصی برای بهبود فضای کسب و کار | اتاق خبر
کد خبر: 303118
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 12:20
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در خصوص چگونگی بهبود فضای کسب وکار گفت: لازم است قوانین از ثبات لازم برخوردار باشند تا امنیت کاری در کشور حاصل شود. از آنجایی که فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست؛ دولت باید با بخش خصوصی تعامل کند.

اتاق خبر: عضو هیأت نمایندگان اتاق زنجان در خصوص چگونگی بهبود فضای کسب وکار گفت: لازم است قوانین از ثبات لازم برخوردار باشند تا امنیت کاری در کشور حاصل شود. از آنجایی که فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست؛ دولت باید با بخش خصوصی تعامل کند.

بهروز ضرغام در گفت و گو با اتاق خبر با بیان اینکه به چالش کشیدن بخش خصوصی به صلاح نیست؛ اذعان داشت: دولت نباید با بخش خصوصی سیاسی رفتار کند و برای اشتغالزایی و بهبود اوضاع لازم است حمایت های جدی از  بخش خصوصی صورت گیرد.  

وی ادامه داد: تا زمانی که فضای کسب و کار کشور رونق پیدا نکند؛ سرمایه گذار خارجی نیز تمایلی به سرمایه گذاری پیدا نمی کنند. به منظور تحقق این هدف دولت تنها نباید به شعار اکتفا کند و لازم است انگیزه انجام فعالیت اقتصادی را در مردم برانگیزد.

ضرغام درخصوص رکود حاکم بر اقتصاد کشور اظهار کرد: دولت برای مبارزه با تورم بهره های بانکی را افزایش داد که نتیجه آن رکود اقتصادی بود. در حال حاضر دولت باید این بهره های بانکی را کاهش و پول مردم را از بانک ها خارج کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در خصوص اظهارات دولتمردان فعلی برای تقویت بخش خصوصی گفت: دولت فعلی این اهتمام را دارد که از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند ولی برای اجرایی کردن آن ابتدا باید سیاست های اقتصادی باثباتی را تعیین کند و خط قرمزها به بخش خصوصی اعلام شود تا بازخوردهای آن در بلندمدت دیده شود.

ضرغام در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت معتقد است: ادغام این دو وزارتخانه هیچ نتیجه مثبتی نداشت و از آنجایی که هرکدام از این حوزه ها با معیشت مردم سروکار دارد لازم است که جداگانه و تخصصی عمل کند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید