Performancing Metrics

بیماری قلبی، بزرگترین قاتل مردمِ دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 303140
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 12:35
نتایج یک مطالعه حاکیست در سال 2013 بیماری قلبی و سکته مغزی به ترتیب نخستین و دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در سراسر جهان بوده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، بررسی انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد در حالی که 31 درصد تمامی مرگ و میرها از بیماری‌های قلبی – عروقی ناشی شده‌اند و 80 درصد آن‌ها در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط رخ داده، سکته مغزی 11.8 درصد تمامی موارد فوتی‌ها را در سال 2013 شامل شده است.

به گفته کارشناسان به رغم آنکه در کاهش تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی پیشرفت‌هایی بدست آمده اما این رقم همچنان بالاست.

در جدیدترین بررسی انجمن قلب آمریکا آمده است: در سال 2013 از بین هر سه مورد فوتی در آمریکا یک نفر به دلیل بیماری قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌های قلبی – عروقی جان خود را از دست داده‌ است.

«دیوید سیسکوویک» از آکادمی پزشکی نیویورک نیز اظهار کرد که بیماری قلبی – عروقی نه تنها عامل نخست مرگ و میر در آمریکا بلکه در سراسر جهان است. همچنین فشار خون بالا، چاقی و دیابت هم بیماری‌های شایع و فراگیر در جهان هستند.

پزشکان آمریکایی با اشاره به فاکتورها و رفتارهای مطلوب برای برخورداری از سیستم قلبی – عروقی سالم اظهار داشتند: عدم استعمال مواد دخانی، داشت فعالیت‌های جسمی، برخورداری از رژیم غذایی سالم، مناسب بودن وزن، کنترل کلسترول، فشار خون و قند خون از جمله عوامل موثر در کاهش این بیماری‌ها به حساب می‌آیند.

به گزارش خلیج تایمز، پزشکان معتقدند با حفظ سلامت سیستم قلبی – عروقی از طریق سبک زندگی مناسب و شناخت و درمان فاکتورهای خطرزا از قبیل فشار خون بالا، دیابت، بالا بودن کلسترول و استعمال سیگار می‌توان سلامت قلب را تضمین کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید