Performancing Metrics

عملیات انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به سمت دشت ورامین عملیاتی شد | اتاق خبر
کد خبر: 304228
تاریخ انتشار: 3 دی 1394 - 08:22
با اختصاص اعتبار مورد نیاز
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: با اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و واریز آن به حساب مجری طرح طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین عملیاتی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، خسرو ارتقایی در جلسه بررسی راهکارهای تعال بخشی به آب‌های دشت ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین اختصاص یافت که این اعتبار برای نخستین بار از صندوق توسعه معلی برای یک طرح آبی تخصیص یافته است.

وی گفت: عملیات اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه جنوب تهران از دو سال پیش با حضور وزیر نیرو با اعتباری یک‌هزار و 600 میلیارد ریالی آغاز شد ولی طی این مدت، کمتر از 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، به این طرح اختصاص یافته بود که این امر اجرای آن را با مشکل مواجه کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران افزود: در اجرای این طرح از 36 کیلومتر لوله پلی اتیلن با قطر سه متر از محل تصفیه‌خانه تا ابتدای دشت باید استفاده شود که با بهره‌‌گیری از این لوله‌ها می‌توان بیش از 9 متر مکعب در ثانیه آب را به دشت ورامین وارد کرد.

وی مجموع آب وارد شده به دشت ورامین را با اجرای این طرح بیش از 270 میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و اظهار داشت: تخصیص این اعتبار می‌تواند این پروژه را تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برساند.

ارتقایی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قرارداد ساخت لوله‌های مورد نیاز این طرح با شرکتی چینی منعقد شده و این شرکت با استقرار در شهرک سالاریه ورامین در شرف تولید این لوله‌ها است.

وی کمبود آب را مبحثی جدی اعلام کرد و افزود: به‌منظور تأمین آب کشاورزی دشت ورامین لازم است تا آب‌های سطحی جنوب تهران مانند رودخانه‌های سرخه حصار، صالح‌آباد، فیروزآباد و رودخانه‌های شور و شیرین ساماندهی شود که برای اجرای این طرح به 8 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید