Performancing Metrics

كنت برانا رييس برنامه يک ساله گراميداشت شكسپير شد | اتاق خبر
کد خبر: 304432
تاریخ انتشار: 12 دی 1394 - 01:04
كنت برانا كارگردان و بازيگر مشهور بريتانيايي از سوي موسسه «فيلم لندن» به عنوان رييس برنامه يك ساله اي انتخاب شد كه به مناسبت چهارصدمين سال درگذشت شكسپير برگزار خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اسكرین دیلی،  كه به عنوان یكی از شكسپیرشناسان بزرگ دنیا در عرصه نمایش شناخته می‌شود به عنوان رییس برنامه «شكسپیر سر صحنه» انتخاب شد. در قالب این برنامه قرار است یك سال برنامه نمایشی به منظور گرامیداشت چهارصدمین سال درگذشت این نمایشنامه نویس بزرگ جهان برگزار شود.

برانا در عین حال كه حمایت از برنامه‌های «فیلم لندن» را برعهده دارد، قرار است جزییات این برنامه را به زودی اعلام كند.

«شكسپیر بر صحنه» شامل مجموعه‌ای از تولیدات جدید برای گرامیداشت میراث شكسپیر است. این برنامه شامل فیلم بلند، فیلم‌های كوتاه متشكل از تیم‌های فیلمسازان زن، سه انیمیشن هنری و یك مستند به تولید بی‌بی‌سی است.

برخی از این تولیدات به صورت ملی نمایش داده می‌شوند و برخی در قالب تورهایی در عرصه بین‌المللی به نمایش درمی‌آیند.

برانا كه در آثار مختلف سینمایی‌اش نیز به سراغ شكسپیر رفته و كارگردانی «هنری پنجم» محصول ۱۹۸۹، «هملت» در سال ۱۹۹۶ و «كارگاه عشق گمشده» محصول ۲۰۰۰ از جمله آنهاست در این باره گفت: در بیشتر كارهایم به نوعی شكسپیر را به صحنه یا بر پرده آورده‌ام و به همین دلیل با «فیلم لندن» برای عملی كردن این پروژه همكاری می‌كنم.

پروژه «شكسپیر روی صحنه» شامل «گرسنه» محصول مشترك هند و بریتانیا نیز می شود. این فیلم بلند استعدادهای فیلمسازی آسیا و بریتانیا را كنار هم گرد می‌آورد و توسط بورنیلا چاترجی نوشته و كارگردانی شده است. این فیلم بازروایت مدرن یكی از قصه‌های شكسپیر در هند امروز است.

در بخش «خواهر شكسپیر» نیز كه با همكاری «فیلم لندن» و با همكاری شورای بریتانیا انجام می‌شود فیلمسازان زن برای ساخت فیلم‌های كوتاه گرد می‌آیند. هر تیم ۱۵ هزار پوند كمك مالی دریافت می كند تا اثر خود را بسازد.

سال آینده چهارصدمین سال درگذشت شكسپیر است. این نمایشنامه نویس بزرگ سال ۱۶۱۶ فوت شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید