Performancing Metrics

هشدار سفارت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه به اتباع‌شان در پکن | اتاق خبر
کد خبر: 304514
تاریخ انتشار: 4 دی 1394 - 21:16
سفارت‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا در چین اعلام کردند که آنها اطلاعاتی مبنی بر احتمال وجود تهدیداتی علیه اتباع خارجی کشورهای غربی در یک مرکز معروف خرید در پکن در آستانه مراسم کریسمس دریافت کرده‌اند.

اتاق خبر: سفارت‌های فرانسه، انگلیس و آمریکا در چین اعلام کردند که آنها اطلاعاتی مبنی بر احتمال وجود تهدیداتی علیه اتباع خارجی کشورهای غربی در یک مرکز معروف خرید در پکن در آستانه مراسم کریسمس دریافت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، این سفارتخانه‌ها در بیانیه‌ای این هشدارها را به شهروندان و کارمندان مقیم خود در پکن اعلام کرده‌اند تا به هنگام رفت و آمد در منطقه سانلی‌تون احتیاط بیشتری کنند.

این منطقه یکی از مناطق معروف پکن است که دارای یک مرکز خرید بسیار بزرگ با برندهای مهم جهان است. در ماه آگوست در این منطقه یک زن مورد حمله ضاربی با چاقو قرار گرفت که این ضارب یک مرد فرانسوی را نیز زخمی کرد. 

پلیس پکن در این باره اعلام کرد که این فرد ضارب دو عابر را بدون هیچ گونه انگیزه قبلی مجروح کرده است.

هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: مسئولان این گزارش‌های دریافتی را ملاحظه کرده‌اند. ادارات مختلف چین همواره اهمیت ویژه‌ای برای امنیت اجتماعی قائل شده و از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت شهروندان چین و موسسات خارجی و کارمندان آنها در چین چشم پوشی نمی‌کنند. 

سی ان ان برای دریافت توضیحات بیشتر به سفارتخانه‌های این کشورها در پکن مراجعه کرده است اما به دلیل تعطیلی سفارتخانه‌ها در کریسمس نتوانسته اطلاعاتی به دست آورد.

پلیس پکن حضور خود را در مراکز خرید بزرگ و کوچک افزایش داده است اما پلیس این کشور امنیت این کشور را به سطح هشدار نرسانده است.

همچنین اداره امنیت عمومی پکن در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افزایش رفت و آمدها در مراکز خرید در طول مراسم کریسمس اقدامات خود را افزایش خواهد داد.

منبع: ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید