Performancing Metrics

ضرورت افزایش 5 برابری شبکه ریلی برای توسعه بخش معدن | اتاق خبر
کد خبر: 304586
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 04:33
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز 1404 در بخش معدن و صنایع معدنی، افزایش پنج برابری شبکه ریلی ضروری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی برای توسعه اقتصادی و به ویژه بخش معدن است. توسعه شبکه

حمل و نقل و برنامه‌ریزی صحیح برای حمل و نقل موادمعدنی، موجب شناسایی بهتر، بهره‌برداری مطلوب‌تر، ارتقای سطح استخراج از معدن و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. همچنین، توسعه خطوط حمل‌ و نقل می‌تواند در کنار تسریع صادرات مواد و محصولات معدنی، توسعه صنایع معدنی در کشور را نیز به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات کنونی حوزه حمل و نقل ریلی در بخش معدن و صنایع معدنی، پایین بودن ظرفیت خطوط نسبت به تقاضا، بهره‌وری بسیار پایین و سرعت پایین حرکت لکوموتیو در ایران، کمبود ناوگان ریلی (لکوموتیو و واگن)، فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی و نیز کمبود شبکه ریلی بهینه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه اکنون 81 هزار و 661 کیلومتر جاده و حدود 10 هزار و 223 کیلومتر خط‌ آهن در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر، حجم حمل و نقل جاده‌ای سالانه حدود 611 میلیون تن بار و حجم حمل و نقل ریلی 35 میلیون تن بار است که 25 میلیون تن آن مربوط به حمل و نقل موادمعدنی و صنعت فولاد است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی وضعیت حمل و نقل نشان می‌دهد، با توجه به رشد سالانه حمل و نقل تا سال 1404، ظرفیت جاده‌های کشور باید به 1069 میلیون تن و ظرفیت راه آهن به 350 میلیون تن بار برسد. برای پاسخگویی به نیاز حمل و نقل موادمعدنی و محصولات فولادی از طریق ریلی در چشم‌انداز 1404 باید حدود 50 هزار کیلومتر راه آهن داشته باشیم. طول جاده‌های اصلی کشور نیز با توجه به رشد مستمر در 14 سال آینده باید 5.23 درصد افزایش یابد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید