Performancing Metrics

کتاب «آیینه جهان» منتشر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 304622
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 07:40
کتاب «آیینه جهان» توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در بهار سال ۲۰۱۶ منتشر می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر  در کتاب «آیینه جهان» کریستوفر پیکاک نظریه جدیدی در مورد سوژه و تجربه اول شخص هشیاری ارائه می دهد. در نظریه های قبلی سوژه به شکل های متفاوتی تبیین می شد. عده ای سوژه را سازه ای ذهنی می دانستند، عده ای دیگر سخن گفتن از سوژه بدون در نظر گرفتن بدن را بی معنا و دارا بودن جسم را ضروری می دانستند و برخی نیز به پیروی از دکارت سوژه را تعریف می کردند. در این کتاب آرا هیوم، کانت، فرگه، ویتگنشتاین و استراسون نیز بررسی می شوند.

نویسنده به بررسی نظریه های موجود در فلسفه ذهن می پردازد و سه گونه خودآگاهی را متمایز می کند. در گونه اول سوژه میتواند به خود به شکل سوم شخص بنگرد مانند هر چیز دیگری در جهان و به خود مانند دیگر چیزها در جهان به صورت عینی بنگرد. در گونه دوم سوژه این امکان را دارد که از حالات ذهنی خود به صورت انحصاری آگاه باشد. گونه سوم این است که سوژه در ذهن دیگر سوژه ها به عنوان یک سوژه پدیدار می شود. رویکرد کتاب به شفاف شدن مفهوم معرفت، روابط اجتماعی و زندگی عاطفی کمک می کند.

این کتاب مناسب افراد علاقه مند به فلسفه و علوم انسانی است. این کتاب ۲۶۹ صفحه ای توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد در بهار سال ۲۰۱۶ به قیمت ۱۸.۹۹ پوند استرلینگ به چاپ خواهد رسید. 

کریستوفر پیکاک فیلسوف برجسته بریتانیایی است. حوزه های تخصص وی معرفت شناسی و فلسفه ذهن است. او در دانشگاههای آکسفورد، ان.وای.یو و بارکلی فلسفه تدریس می کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید