Performancing Metrics

ایران و آذربایجان در مبارزه با تروریسم انحرافی همکاری می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 304811
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 03:37
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: ایران و جمهوری آذربایجان در مقابله ویژه با تروریسم و تفکرات افراطی و انحرافی وهابیت هم نظر بوده و همکاری مشترکی در این زمینه دارند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر محسن پاک آیین عصر شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) که در خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد، اظهار کرد: ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه حساسی قرار دارند و همکاری هدفمند در زمینه مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی مانند وهابیت بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه وهابی ها دارای تفکر انحرافی هستند و نباید اجازه داد که در کشورهای مسلمان ریشه دار شوند افزود: امروز باید اهل قلم و فرهنگ در جهان اسلام برای شناساندن چهره واقعی وهابیت و گروه های تروریستی تلاش کرده و مانع گسترش تفکرات انحرافی گروه های افراطی شوند.

پاک آیین روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در تمامی زمینه ها را رو به جلو و پرشتاب عنوان کرد و گفت: اهل بیت حلقه اتصال دو کشور مسلمان ایران و آذربایجان است.

وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان باید با وحدت و همکاری بیشتر با افراطی گرایی در منطقه مبارزه کنند اظهار کرد: دین مقدس اسلام مخالف ترور و خشونت است.

سفیر ایران در باکو با اشاره به حرکت غیر منصفانه و زننده نویسندگان غربی در جنگ طلب نشان دادن دین اسلام و پیامبر خدا تصریح کرد: پیامبر اسلام، پیامبر آرامش، صلح و مهربانی بوده اند و همواره بر وحدت مسلمین تاکید داشته اند.

پاک آیین خاطر نشان کرد: کشورهای غربی حامی تروریست و ناامنی جهانی هستند و با ساخت و تقویت گروهک داعش در پی این هستند که ضمن حمایت از مواضع  اسرائیل، از اسلام چهره ای خشن ارائه دهند.

 وی امام خمینی (ره) را احیاگر آیین نبوی و پرچمدار وحدت و همبستگی  شیعه و سنی در جهان اسلام و در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: صلح و دوستی مهمترین نیاز امروز جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با قرائت شعر، مولودی خوانی، سرود و اجرای تئاتر  به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) پایان یافت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید