Performancing Metrics

سرعت یافتن ارائه خدمات شهری با دریافت عوارض | اتاق خبر
کد خبر: 304857
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 06:52
مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین گفت: پرداخت به موقع عوارض شهرداری موجب افزایش سرعت ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری به شهروندان می‌شود.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین گفت: پرداخت به موقع عوارض شهرداری موجب افزایش سرعت ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری به شهروندان می‌شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از فارس، شیوا شهرام‌فر در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قزوین شیوه‌ای را اتخاذ کرده تا شهروندان قزوینی که در پرداخت عوارض خود ناتوان هستند به بانک شهر معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان قزوینی وام 24 درصد از بانک شهر دریافت می‌کنند تا عوارض خود را به صورت نقدی پرداخت کنند، بیان کرد: شهرداری قزوین در دریافت نقدی عوارض از مردم به آنها 15 درصد تخفیف می‌دهد.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین با اشاره به اینکه شهرداری قزوین می‌تواند از شهروندان قزوینی که در پرداخت عوارض ناتوان هستند، چک بگیرد، خاطرنشان کرد: تعدادی از این چک‌ها برگشت داده می‌شود و این نهاد در نقد کردن آن دچار مشکلاتی می‌شود و بایستی پروسه‌ دشواری را طی کند تا به پول برسد.

شهرام‌فر افزود: شهرداری قزوین همانند بانک نمی‌تواند همه جوانب را در نظر بگیرد و سپس به شهروندان قزوینی تسهیلات ارائه بدهد چون شهرداری، بانک نیست و نمی‌تواند روند کاری آنها را انجام بدهد.

وی ابراز کرد: پرداخت به موقع شهروندان قزوینی در پرداخت عوارض موجب رشد و توسعه شهری می‌شود به همین دلیل این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین بیان کرد: شهرداری قزوین با دادن تسهیلات به شهروندان قزوینی، می‌تواند 100 درصد به پول خود برسد و تحقق این مهم موجب کمک کردن این نهاد در ارائه سریع‌تر خدمات به مردم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان قزوینی با دریافت این تسهیلات سود کمتری را به بانک شهر می‌دهند، اظهار کرد: سیاست شهرداری این است که هر کسی که نمی‌تواند عوارض پرداخت کند می‌تواند با دریافت تسهیلات عوارض را نقدی به این نهاد پرداخته و اقساطش را به بانک فوق بپردازد.

وی گفت: درست است که شهروندان قزوینی در پرداخت عوارض علاقه‌ای به دریافت تسهیلات از بانک ندارند و علاقه‌‌مندند به شهرداری چک بدهند، ولی سازوکاری محکمی برای نقد شدن این چک‌ها وجود ندارد و نقد نشدن آنها نیز شهرداری را دچار چالش می‌کند.

در ادامه جلسه فوق، حسین صلح‌جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا شهروندان قزوینی بتوانند با کمترین مشکل وام دریافت کنند که تحقق این مهم برای شهرداری قزوین و شهروندان مطلوب است.

وی افزود: با تسهیل کردن دریافت تسهیلات برای پرداخت عوارض می‌توانیم رضایتمندی شهروندان قزوینی را افزایش بدهیم.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید