Performancing Metrics

احداث شهرک‌های صنفی گامی برای توسعه اشتغال و کاهش معضلات شهری | اتاق خبر
کد خبر: 304904
تاریخ انتشار: 6 دی 1394 - 14:22
رئیس اتاق اصناف مشهد مطرح کرد
رئیس اتاق اصناف مشهد از احداث شهرک‌های صنفی به‌عنوان گامی برای توسعه اشتغال و کاهش معضلات شهری نام برد.

رئیس اتاق اصناف مشهد از احداث شهرک‌های صنفی به‌عنوان گامی برای توسعه اشتغال و کاهش معضلات شهری نام برد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس، محمود بنانژاد روز شنبه در جریان بازدید هیات اقتصادی خراسان رضوی از شهرک‌های صنفی اهواز اظهار کرد: به پاس نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی ترکیب بخش خصوصی و دولتی فتح بابی به سوی همکاری بیشتر است که بتواند راهی برای ارتقای سطح رفاه و آسایش مردم باشد.
وی افزود: مشهد به دلیل زیارتی و سیاحتی بودن ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که به ۲۷ میلیون زائر در طول سال خدمات‌رسانی می‌کنند.
رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: به دلیل وجود تعداد زیاد زائران در مشهد، تعداد واحدهای صنفی توزیعی بسیار زیاد است و بر همین اساس، تمام برنامه ریزی‌های آتی که داریم برای ارتقای میزان واحدهای تولیدی جهت بهبود وضعیت کسب و کار انجام می‌شود.

بنانژاد با اشاره به فعالیت‌هایی که امسال برای خدمات رسانی بهتر به زائران انجام شده است گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، ایجاد غرفه‌های عرضه گل صلواتی و نمایشگاه‌های جانبی از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: در رابطه با احداث شهرک‌های صنفی در مشهد کارهایی انجام شده که شهرک تراشکاران، آجیل و خشکبار و چند شهرک دیگر را شامل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: شهرک‌های دیگری نیز مانند شهرک قالی شویان در شرف بهره‌برداری داریم که متاسفانه به دلیل مشکلات آب، برق و گاز هنوز وارد مدار بهره‌برداری نشده‌اند.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر اتاق‌های اصناف استان‌ها با یکدیگر خاطرنشان کرد: این بازدیدها و همکاری بین اتاق‌ها موجب می‌شود که از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شده و به بهبود فضای کسب و کار شهرهایمان بکوشیم.

بنانژاد در پایان، از احداث شهرک‌های صنفی به‌عنوان گامی برای توسعه اشتغال و کاهش معضلات شهری نام برد.

 اتاق اصناف اهواز اتاق برجسته‌ای در کشور است

در این بازدید، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مشهد با بیان اینکه اتاق اصناف اهواز اتاق برجسته‌ای در کشور است، اظهار کرد: اتاق اهواز اقدامات ارزشمندی انجام داده که در خور تحسین است، نمونه بارز آن تاسیس دانشگاه علمی کاربردی اصناف است که تاکنون جایی اتفاق نیفتاده بود.

مهدی اعتمادی مقدم افزود: اقدامات انجام شده‌ای که در حوزه صنفی می‌بینیم موجب افتخار جامعه صنفی کشور است، خراسان رضوی نیز همانند خوزستان بزرگ است و به دلیل شرایط خاص قابلیت دارد چنین اقداماتی را انجام دهد.

این مسئول بیان کرد: خراسان رضوی ۲۵ اتاق صنفی و ۵۲۵ اتحادیه صنفی دارد که از ۲۲ هزار واحد دارای پروانه کسب۱۲۰ هزار واحد آن در مشهد فعالیت می‌کنند، عمده فعالیت اتاق اصناف خراسان رضوی در حوزه خدمات رسانی به زائران و ارتقای خدمات رسانی به آنان است.

مقدم اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص موجود در مشهد معتقدیم باید صنوف تولیدی را افزایش دهیم زیرا با این کار می‌توانیم میزان اشتغال و پایداری تولید را بالا ببریم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد تشکیل شهرک‌های صنفی است که در خوزستان به خوبی به آن پرداخته شده است، اکنون در مشهد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری در قالب یک کارگروه مشترک توسعه شهرک‌های صنفی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید