Performancing Metrics

ادامه شهرک سازی تل اویو در کرانه باختری نگران کننده است | اتاق خبر
کد خبر: 305529
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 10:25
روسیه:
روسیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن را نگران کننده خواند و از این رژیم خواست که عملیات شهرک سازی در این منطقه را متوقف کند.

به گزارش اتاق خبر، وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اجرای طرح اسراییل برای ایجاد شهرک و اماکن مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن، حل مساله موقعیت حقوقی بیت المقدس را دشوارتر می کند.
در بیانیه یاداوری شده است: اسراییل طرح احداث حدود 8300 باب خانه در منطقه بیت المقدس شرقی و ناحیه معاله ادومیم و به اصطلاح منطقه معروف به «ایی 1 » را در کرانه باختری رود اردن بررسی می کند.
«این اطلاعات موجب نگرانی شدید مسکو شده است.جامعه جهانی در سال 2013 به حق از ایده شهرک سازی در منطقه معروف به «ایی 1 » انتقاد کرد. اجرای این طرح ها منجر به جدایی بیت المقدس از بقیه سرزمین های فلسطین می شود و کرانه باختری رود اردن به محدوده های جدا از یکدیگر تقسیم می شود.»
وزارت خارجه روسیه هشدار داده است: با این اقدام یک مانع دیگر و به مراتب بزرگتر در مسیر حل و فصل عادلانه و قابل قبول موقعیت اراضی فلسطین به وجود می اید.
روسیه به این دلیل رژیم صهیونیستی را از هر گونه گام یکجانبه که وضعیت روابط این رژیم با فلسطین را پیچیده تر کند و اصل دو کشور در کنار یکدیگر تایید شده از سوی جامعه جهانی را زیر سوال ببرد، برحذر داشته است.
رژیم صهیونیستی برای احیا و گسترش طرح هایی برای ساخت خانه های جدید برای شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی تلاش می کند.
به گزارش رسانه ها، یک سازمان غیردولتی ناظر بر شهرک های صهیونیستی به تازگی اعلام کرد: وزارت مسکن این رژیم قصد ساخت 55 هزار و 548 واحد مسکونی در کرانه باختری از جمله 2 شهرک تازه را دارد که از این تعداد بیش از 8 هزار و 300 خانه در منطقه معروف به «ایی 1 » احداث خواهد شد.
منطقه «ایی یک» و شهرک معاله آدومیم در کنار آن یک منطقه حایل در شرق بیت المقدس است که به گفته فلسطینیان، با تقسیم کرانه باختری، به شدت به احتمال تشکیل دولت فلسطینی آسیب می رساند.
سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا که با همه طرح های شهرکسازی رژیم صهیونیستی مخالفت می کنند، به ویژه از طرح های ساخت واحدهای مسکونی در منطقه ایی 1 ابراز نگرانی کرده اند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید