Performancing Metrics

قیمت نفت کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 305579
تاریخ انتشار: 9 دی 1394 - 16:57
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۴۷ سنت، معادل ۱.۲۴ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۳۲ سنت رسید.

اتاق خبر:  در حالی که بازار همچنان از ناحیه کند شدن تقاضا و مازاد عرضه تحت فشار است، قیمت ها در روز چهارشنبه حدود نیم دلار کاهش یافت. این در حالی است که پیش بینی ها نشان می دهد برودت هوا در اروپا و آمریکا کوتاه مدت خواهد بود و این موضوع نیز به قیمت ها لطمه زده است.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ قیمت نفت خام از اواسط سال 2014 به میزان دو سوم کاهش یافته که ناشی از تولید بالای کشورهای عضو اوپک، روسیه و آمریکاست. مازاد عرضه در بازار نفت روزانه بین نیم میلیون تا 2 میلیون بشکه برآورد شده است.
اخیرا چشم انداز کند شدن تقاضا به ویژه در آسیا و اروپا نیز بر عوامل کاهنده قیمت نفت اضافه شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 69 سنت، معادل 1.82 درصد کاهش به 37 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 47 سنت، معادل 1.24 درصد کاهش داشت و به 37 دلار و 32 سنت رسید.
تجار گفتند، کاهش قیمت ها عمدتا ناشی از چشم اندز ضعیف سال آینده و نزدیک شدن به زمان پایان معاملات امسال است.
یک تاجر نفتی گفت: «چشم انداز سال 2016، برای قیمت نفت کاهشی است، به خصوص در اوایل سال. بسیاری از تجار امروز پرونده معاملات امسالشان را می بندند و کسی نمی خواهد در ماه ژانویه برگردد و به شکل بدی غافلگیر شود. بهتر است با پرونده ای بدون بدهی و حساب باقی مانده از سال گذشته معاملات در سال آینده آغاز شود.»
پیش بینی ها از اینکه سرمای هوا در اروپا کوتاه مدت خواهد بود می تواند به قیمت نفت آسیب بزند.
قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه گذشته حدود 3 درصد افزایش داشت، به این امد که سردتر شدن هوا موجب رشد تقاضا شود.
اما آمارهای هواشناسی تامسون رویترز نشان می دهد که متوسط دمای هوا در قاره اروپا از 5 درجه سلسیوس فعلی تا 3 ژانویه اندکی کاهش خواهد یافت و سپس تا روز 7 ژآنویه مجددا به 6 تا 8 درجه افزایش خواهد یافت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید